All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Loading themes for sustainable development at the Pedagogical Faculty of the University of Hradec Králové (why, how, difficulties, plans)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00006050" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00006050 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zavádění tématu udržitelného rozvoje na katedře biologie PdF UHK (proč, jak, příklady, úskalí, plány)

  • Original language description

    Výchova a vzdělávání budoucích učitelů biologie k trvale udržitelnému rozvoji. Po odůvodnění nutnosti inovace vzdělávání a výchovy na našich školách následuje rozbor potřebnosti zavádění témat udržitelného rozvoje (UR) na VŠ. Často ale i na VŠ převládá předávání rozptýlených poznatků v jednotlivých předmětech a chybí interdisciplinární syntetizující pohled. Je třeba komplexní integrující pohled na tuto problematiku s větším podílem praxe, častěji používat moderní formy a aktivizující metody výuky. Ukázána je významná role pedagogických fakult připravujících budoucí učitele a jejich možnost ovlivňovat i pedagogy z praxe. Rozvedeny jsou detailněji formy, cíle, metody a kompetence. Zdůvodněno je zejména užívání aktivizačních metod výuky pro rozvoj profesní kompetence učitele (pro oblast UR stránky obsahové, dovednostní, informační, osobnostní). Probrány jsou i cíle aktivní výuky k UR.

  • Czech name

    Zavádění tématu udržitelného rozvoje na katedře biologie PdF UHK (proč, jak, příklady, úskalí, plány)

  • Czech description

    Výchova a vzdělávání budoucích učitelů biologie k trvale udržitelnému rozvoji. Po odůvodnění nutnosti inovace vzdělávání a výchovy na našich školách následuje rozbor potřebnosti zavádění témat udržitelného rozvoje (UR) na VŠ. Často ale i na VŠ převládá předávání rozptýlených poznatků v jednotlivých předmětech a chybí interdisciplinární syntetizující pohled. Je třeba komplexní integrující pohled na tuto problematiku s větším podílem praxe, častěji používat moderní formy a aktivizující metody výuky. Ukázána je významná role pedagogických fakult připravujících budoucí učitele a jejich možnost ovlivňovat i pedagogy z praxe. Rozvedeny jsou detailněji formy, cíle, metody a kompetence. Zdůvodněno je zejména užívání aktivizačních metod výuky pro rozvoj profesní kompetence učitele (pro oblast UR stránky obsahové, dovednostní, informační, osobnostní). Probrány jsou i cíle aktivní výuky k UR.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Co znamená udržitelnost pro univerzity? Sborník mezinárodní konference

  • ISBN

    80-239-6560-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    101-108

  • Publisher name

    Centrum pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy

  • Place of publication

    Praha, Česká republika

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Sep 5, 2005

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article