Loading themes for sustainable development at the Pedagogical Faculty of the University of Hradec Králové (why, how, difficulties, plans)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00006050" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00006050 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zavádění tématu udržitelného rozvoje na katedře biologie PdF UHK (proč, jak, příklady, úskalí, plány)
Original language description
Výchova a vzdělávání budoucích učitelů biologie k trvale udržitelnému rozvoji. Po odůvodnění nutnosti inovace vzdělávání a výchovy na našich školách následuje rozbor potřebnosti zavádění témat udržitelného rozvoje (UR) na VŠ. Často ale i na VŠ převládá předávání rozptýlených poznatků v jednotlivých předmětech a chybí interdisciplinární syntetizující pohled. Je třeba komplexní integrující pohled na tuto problematiku s větším podílem praxe, častěji používat moderní formy a aktivizující metody výuky. Ukázána je významná role pedagogických fakult připravujících budoucí učitele a jejich možnost ovlivňovat i pedagogy z praxe. Rozvedeny jsou detailněji formy, cíle, metody a kompetence. Zdůvodněno je zejména užívání aktivizačních metod výuky pro rozvoj profesní kompetence učitele (pro oblast UR stránky obsahové, dovednostní, informační, osobnostní). Probrány jsou i cíle aktivní výuky k UR.
Czech name
Zavádění tématu udržitelného rozvoje na katedře biologie PdF UHK (proč, jak, příklady, úskalí, plány)
Czech description
Výchova a vzdělávání budoucích učitelů biologie k trvale udržitelnému rozvoji. Po odůvodnění nutnosti inovace vzdělávání a výchovy na našich školách následuje rozbor potřebnosti zavádění témat udržitelného rozvoje (UR) na VŠ. Často ale i na VŠ převládá předávání rozptýlených poznatků v jednotlivých předmětech a chybí interdisciplinární syntetizující pohled. Je třeba komplexní integrující pohled na tuto problematiku s větším podílem praxe, častěji používat moderní formy a aktivizující metody výuky. Ukázána je významná role pedagogických fakult připravujících budoucí učitele a jejich možnost ovlivňovat i pedagogy z praxe. Rozvedeny jsou detailněji formy, cíle, metody a kompetence. Zdůvodněno je zejména užívání aktivizačních metod výuky pro rozvoj profesní kompetence učitele (pro oblast UR stránky obsahové, dovednostní, informační, osobnostní). Probrány jsou i cíle aktivní výuky k UR.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Co znamená udržitelnost pro univerzity? Sborník mezinárodní konference
ISBN
80-239-6560-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
101-108
Publisher name
Centrum pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy
Place of publication
Praha, Česká republika
Event location
Praha
Event date
Sep 5, 2005
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—