Influence of CRM Strategy Usage on the Human Resources Development .
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00006011" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00006011 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Influence of CRM Strategy Usage on the Human Resources Development .
Original language description
The aim of the paper is to point out the fact that successful implementation of CRM strategy depends also on a well motivated and educated staff. It is shown that competitive advantage is based on creation and keeping relations with key costumers throughproviding perfect services, whose quality relates to work of staff, which highly correlates with their educational level, knowledge, skills and motivation. It is shown that educated and motivated staff along with the staff appraisal system happens to bethe key factor of customer?s satisfaction and therefore also the key factor of CRM.
Czech name
Vliv uplatnění strategie CRM na rozvoj lidských zdrojů
Czech description
Cílem příspěvku je poukázat na skutečnost, že úspěšná implementace strategie CRM závisí mimo jiné na správně motivovaném a vzdělaném personálu. Důraz na systematické provádění a provázání personálních činností hodnocení a vzdělávání pracovníků může být jedním ze základních stavebních kamenů budování CRM. Avšak toto provádění a provázání činností není v řadě firem dostatečné a není mu věnována náležitá pozornost. Příspěvek byl zpracován na základě literárních rešerší a vlastních výzkumů, osobního dotazování i dotazníkového šetření autorek v několika podnicích chemického průmyslu v České republice.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Management
ISSN
1822-3133
e-ISSN
—
Volume of the periodical
15
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
LT - LITHUANIA
Number of pages
7
Pages from-to
83-89
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—