Introduction to Management and Marketing
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F07%3A00005259" target="_blank" >RIV/00216275:25410/07:00005259 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Introduction to Management and Marketing
Original language description
The book deals with the information about basic principles of management and marketing. The histiry of management, managerial methods, the main managerial functions, key features of strategic management, the management of change as well as manager´s personality are explained in the first part of the book. The second part of the book deals with principles of marketing. The sigbificance of marketing for the contemporary management is underlined.
Czech name
Úvod do managementu a marketingu
Czech description
Kniha pojednává o klíčových principech managementu a marketingu. V její provní části jsou osvětleny historie managementu, manažerské metody, základní manažerské funkce, zásady strategickénho managementu a managementu změn a osobnoslt managera. Ve druhé části pojednávající o hlavních zásadách marketingu jej především zdůrazněn význam marketingu pro soudobé řízení podnikatelských a nepodnikatelských subjektů.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7041-849-9
Number of pages
170
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
UT code for WoS book
—