Mechanisms of degradation in railway wheel / rail contact in connection with occurence of white etching layers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002277" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00002277 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mechanismy degradace v kontaktu železniční kolo / kolejnice v souvislosti s tvorbou "White Etching Layers
Original language description
Výzkum degradačních procesů v povrchových vrstvách kontaktních oblastí má úzkou návaznost na studium mechanismů strukturních přeměn v těchto lokalitách. Přes poměrně značné soustředění výzkumných aktivit na tuto problematiku se doposud nepodařilo zcela objasnit procesy, které během provozu způsobují strukturní přeměny v povrchové, resp. podpovrchové zóně kontaktu mezi kolem a kolejnicí. Nelze v této souvislosti opomenout ani snahu o snížení finanční náročnosti, která obsahuje jak náklady na výrobu i provoz kolejových vozidel a železničních tratí, tak i požadavky na údržbu vozidel a kolejového svršku. Popisované bíle naleptané vrstvy lze identifikovat nejen na povrchu opotřebených kolejnic, ale i na celé řadě dalších komponent, jako jsou např. pístní kroužky, ozubená kola, resp. během obráběcích procesů (technologie řezání, broušení), jakož i různých provozních podmínek (např. mechanismy tření). Jedná se o problematiku, která byla předmětem mnoha experimentálních i simulačních studií. O
Czech name
Mechanismy degradace v kontaktu železniční kolo / kolejnice v souvislosti s tvorbou "White Etching Layers
Czech description
Výzkum degradačních procesů v povrchových vrstvách kontaktních oblastí má úzkou návaznost na studium mechanismů strukturních přeměn v těchto lokalitách. Přes poměrně značné soustředění výzkumných aktivit na tuto problematiku se doposud nepodařilo zcela objasnit procesy, které během provozu způsobují strukturní přeměny v povrchové, resp. podpovrchové zóně kontaktu mezi kolem a kolejnicí. Nelze v této souvislosti opomenout ani snahu o snížení finanční náročnosti, která obsahuje jak náklady na výrobu i provoz kolejových vozidel a železničních tratí, tak i požadavky na údržbu vozidel a kolejového svršku. Popisované bíle naleptané vrstvy lze identifikovat nejen na povrchu opotřebených kolejnic, ale i na celé řadě dalších komponent, jako jsou např. pístní kroužky, ozubená kola, resp. během obráběcích procesů (technologie řezání, broušení), jakož i různých provozních podmínek (např. mechanismy tření). Jedná se o problematiku, která byla předmětem mnoha experimentálních i simulačních studií. O
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JG - Metallurgy, metal materials
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA101%2F04%2F0033" target="_blank" >GA101/04/0033: Analysis of limit states in surface layers of a rail from the view of the contact loading owing to effect of wheel forces during railway vehicle running</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Materiálové inžinierstvo
ISSN
1335-0803
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
6
Pages from-to
70-75
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—