All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Problems of Plastic Deformation of Surface Layers on Railway Wheel

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00003921" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00003921 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K problematice plastických přetvoření povrchových vrstev železničního kola

  • Original language description

    Trvající problémy vzniku poruch v oblasti jízdní plochy železničních kol vyžadují nové přístupy výzkumu zejména v oblasti experimentů, jelikož doposud nelze věrohodně modelovat fyzikální procesy pomocí programových systémů. Tyto děje se odehrávají v povrchových vrstvách kontaktně vázaných těles s rozměrem 10^-4 ? 10^-5 m, kde dochází ke strukturním změnám, včetně vzniku oblastí doposud metalograficky nepopsaných. Pro získání informací, které vedou k modifikaci v současné době akceptovaných mezních stavůje nezbytné realizovat řízený experiment sledující historii kontaktního zatížení. Z dosavadních metalografických sledování lze považovat za prokázané, že prvotně probíhající proces plastických deformací, jehož důsledkem je zpevnění objemů materiálu v kontaktní oblasti, má dominantní vliv na vznik a rozvoj povrchových vad. Jelikož při analýze se nelze opírat o fenomenologické konstanty materiálu, musí numerické modelování selhávat a naopak, experimentální výzkum nelze opírat o konvenční

  • Czech name

    K problematice plastických přetvoření povrchových vrstev železničního kola

  • Czech description

    Trvající problémy vzniku poruch v oblasti jízdní plochy železničních kol vyžadují nové přístupy výzkumu zejména v oblasti experimentů, jelikož doposud nelze věrohodně modelovat fyzikální procesy pomocí programových systémů. Tyto děje se odehrávají v povrchových vrstvách kontaktně vázaných těles s rozměrem 10^-4 ? 10^-5 m, kde dochází ke strukturním změnám, včetně vzniku oblastí doposud metalograficky nepopsaných. Pro získání informací, které vedou k modifikaci v současné době akceptovaných mezních stavůje nezbytné realizovat řízený experiment sledující historii kontaktního zatížení. Z dosavadních metalografických sledování lze považovat za prokázané, že prvotně probíhající proces plastických deformací, jehož důsledkem je zpevnění objemů materiálu v kontaktní oblasti, má dominantní vliv na vznik a rozvoj povrchových vad. Jelikož při analýze se nelze opírat o fenomenologické konstanty materiálu, musí numerické modelování selhávat a naopak, experimentální výzkum nelze opírat o konvenční

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JL - Fatigue and fracture mechanics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA101%2F04%2F0033" target="_blank" >GA101/04/0033: Analysis of limit states in surface layers of a rail from the view of the contact loading owing to effect of wheel forces during railway vehicle running</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Scientific Papers of the University of Pardubice, Series B

  • ISSN

    1211-6610

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    11

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    57-69

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database