NECESSITY OF EXPERIMENTAL ANALYSIS OF LOADING HISTORY FOR STUDY OF DEFECTS GENERATION IN CONTACT REGION OF RAILWAY WHEEL.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F06%3A00003954" target="_blank" >RIV/00216275:25510/06:00003954 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nezbytnost experimentální analýzy historie zatížení při studiu vzniku vad v kontaktní oblasti železničního kola
Original language description
Článek podává popis nového typu zkušebního laboratorního zařízení, které bylo vyvinuto a realizováno na DFJP. Jeho typové označení SIM-KONT vyjadřuje možnost simulace všeobecných účinků kontaktu v oblasti styku kola s kolejnicí. Základním požadavkem, který je od tohoto zařízení očekáván, je možnost prvotního zatěžování materiálových vzorků železničních kol tak, aby byl v co největší míře modelován proces historie zatížení. Následné zkoušky na vzorcích zmíněným procesem zatěžování ovlivněných (odvalováníse skluzem), jsou realizovány v podmínkách dynamického zatěžování s respektováním tečné poddajnosti evokující tečné skluzové síly. Konečný metalografický rozbor v různých fázích zatěžování by měl poskytnout objektivnější poznatky materiálových změn ve srovnání s výsledky, které jsou dnes vesměs získávány na vzorcích kol, jejichž předcházející namáhání není v podstatě známo.
Czech name
Nezbytnost experimentální analýzy historie zatížení při studiu vzniku vad v kontaktní oblasti železničního kola
Czech description
Článek podává popis nového typu zkušebního laboratorního zařízení, které bylo vyvinuto a realizováno na DFJP. Jeho typové označení SIM-KONT vyjadřuje možnost simulace všeobecných účinků kontaktu v oblasti styku kola s kolejnicí. Základním požadavkem, který je od tohoto zařízení očekáván, je možnost prvotního zatěžování materiálových vzorků železničních kol tak, aby byl v co největší míře modelován proces historie zatížení. Následné zkoušky na vzorcích zmíněným procesem zatěžování ovlivněných (odvalováníse skluzem), jsou realizovány v podmínkách dynamického zatěžování s respektováním tečné poddajnosti evokující tečné skluzové síly. Konečný metalografický rozbor v různých fázích zatěžování by měl poskytnout objektivnější poznatky materiálových změn ve srovnání s výsledky, které jsou dnes vesměs získávány na vzorcích kol, jejichž předcházející namáhání není v podstatě známo.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JL - Fatigue and fracture mechanics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků čtvrté mezinárodní vědecké konference "Nové výzvy pro dopravu a spoje"
ISBN
80-7194-880-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
1069-1074
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Pardubice
Event date
Sep 14, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—