All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

NECESSITY OF EXPERIMENTAL ANALYSIS OF LOADING HISTORY FOR STUDY OF DEFECTS GENERATION IN CONTACT REGION OF RAILWAY WHEEL.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F06%3A00003954" target="_blank" >RIV/00216275:25510/06:00003954 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nezbytnost experimentální analýzy historie zatížení při studiu vzniku vad v kontaktní oblasti železničního kola

  • Original language description

    Článek podává popis nového typu zkušebního laboratorního zařízení, které bylo vyvinuto a realizováno na DFJP. Jeho typové označení SIM-KONT vyjadřuje možnost simulace všeobecných účinků kontaktu v oblasti styku kola s kolejnicí. Základním požadavkem, který je od tohoto zařízení očekáván, je možnost prvotního zatěžování materiálových vzorků železničních kol tak, aby byl v co největší míře modelován proces historie zatížení. Následné zkoušky na vzorcích zmíněným procesem zatěžování ovlivněných (odvalováníse skluzem), jsou realizovány v podmínkách dynamického zatěžování s respektováním tečné poddajnosti evokující tečné skluzové síly. Konečný metalografický rozbor v různých fázích zatěžování by měl poskytnout objektivnější poznatky materiálových změn ve srovnání s výsledky, které jsou dnes vesměs získávány na vzorcích kol, jejichž předcházející namáhání není v podstatě známo.

  • Czech name

    Nezbytnost experimentální analýzy historie zatížení při studiu vzniku vad v kontaktní oblasti železničního kola

  • Czech description

    Článek podává popis nového typu zkušebního laboratorního zařízení, které bylo vyvinuto a realizováno na DFJP. Jeho typové označení SIM-KONT vyjadřuje možnost simulace všeobecných účinků kontaktu v oblasti styku kola s kolejnicí. Základním požadavkem, který je od tohoto zařízení očekáván, je možnost prvotního zatěžování materiálových vzorků železničních kol tak, aby byl v co největší míře modelován proces historie zatížení. Následné zkoušky na vzorcích zmíněným procesem zatěžování ovlivněných (odvalováníse skluzem), jsou realizovány v podmínkách dynamického zatěžování s respektováním tečné poddajnosti evokující tečné skluzové síly. Konečný metalografický rozbor v různých fázích zatěžování by měl poskytnout objektivnější poznatky materiálových změn ve srovnání s výsledky, které jsou dnes vesměs získávány na vzorcích kol, jejichž předcházející namáhání není v podstatě známo.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JL - Fatigue and fracture mechanics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků čtvrté mezinárodní vědecké konference "Nové výzvy pro dopravu a spoje"

  • ISBN

    80-7194-880-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    1069-1074

  • Publisher name

    Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

    Pardubice

  • Event date

    Sep 14, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article