The Risk Analysis of Pseudolite and Satellite Navigation System
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F07%3A%230000002" target="_blank" >RIV/00216275:25510/07:#0000002 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61459445:_____/07:#0000002 RIV/70994226:_____/07:#0000028 RIV/70994234:_____/07:#0000011
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
The Risk Analysis of Pseudolite and Satellite Navigation System
Original language description
Today, the meaning of satellite navigation system (GNSS) for utilization in safety related applications increases (especially for transport systems). However safety applications require in addition risk analysis of used methods and the satellite navigation in itself should not be sufficient. The system must be completed with next system (e.g. system of inertial sensors), but it?s also possible to use the system of ground transmitters of satellite signal, so-called pseudolites (PL?s). Such ?ground equivalent? satellite system has certain specifics which are significant for design of integrity monitoring. The applications based on satellites and PL?s systems can be designed in two ways. The first way is a direct combination of signals from satellites andPL?s in one receiver and one solution of position together with one risk analysis. Second way is using of two independent channels ? one for PL?s system and the second for GNSS and combination of both independent solutions and also their
Czech name
Analýza rizika pseudolitního a satelitního navigačního systému
Czech description
V současné době narůstá význam satelitního navigačního systému (GNSS) pro užití v bezpečnostně relevantních aplikacích (zejména u dopravních systémů). Ale tyto bezpečnostní aplikace vyžadují navíc analýzu rizika použitých metod a samotná satelitní navigace není dostačující. V takovém případě musí být systém doplněn jiným systémem, např. systémem inerciálních senzorů, ale je také možné použít systém pozemních vysílačů satelitního signálu, tzv. pseudolitů. Takový systém je ?pozemně ekvivalentní? satelitnímu systému, ale má jistá specifika, která jsou podstatné pro návrh monitorování integrity. Aplikace založené na satelitních a pseudolitních navigačních systémech mohou být realizována dvěma způsoby. První možnost je přímá kombinace signálů ze satelitů apseudolitů v jednom přijímači a jediné řešení polohy současně s jedinou analýzou rizika. Druhý způsob používá dva nezávislé kanály ? jeden pro pseudolitní systém a druhý pro GNSS a kombinaci obou nezávislých řešení a také jejich analýzu r
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
The Proc. of Safety and Security Engineering II
ISBN
978-1-84564-068-2
ISSN
1746-4498
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
19-27
Publisher name
WIT Press
Place of publication
Southampton
Event location
Marfa, Malta
Event date
Jan 1, 2007
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—