Tire FEM Model - Adhesive Bond of Rubber-Steel Cord Belt
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F08%3A00006857" target="_blank" >RIV/00216275:25510/08:00006857 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
MKP model pneumatiky - Rozhraní matrice-výztuž ocelokordového nárazníku (Tire FEM Model - Adhesive Bond of Rubber-Steel Cord Belt)
Original language description
Příspěvek se zabývá adhezní vazbou ocelový kord-pryž v pneumatice pro osobní automobily z pohledu mikroskopického pozorování s využitím metalografie. Cílem práce je zjistit, do jaké míry je adhezní vazba výztuž-matrice citlivá na korozní napadnutí. Znalosti o této vazbě jsou nezbytné pro vytvoření MKP výpočtových modelů ocelokordového nárazníku, které by byly dobře verifikovatelné pro základní stavy zatěžování. Jedině tím lze docílit, aby modely mohly být použity i pro výpočty kombinace zatěžování, ke kterému dochází v plášti pneumatiky při provozování. The contribution deals with adhesive bond of a steel cord and rubber inside a car tire from metallography point of view. Authors proved by metallography that adhesive bond between steel cord and rubberis very sensitive to corrosive attack. The knowledge about the bond between cord-rubber is necessary for creation of FEM computational models of steel-cord belt. It requires a good verification of the FEM models for basic loading states.
Czech name
MKP model pneumatiky - Rozhraní matrice-výztuž ocelokordového nárazníku (Tire FEM Model - Adhesive Bond of Rubber-Steel Cord Belt)
Czech description
Příspěvek se zabývá adhezní vazbou ocelový kord-pryž v pneumatice pro osobní automobily z pohledu mikroskopického pozorování s využitím metalografie. Cílem práce je zjistit, do jaké míry je adhezní vazba výztuž-matrice citlivá na korozní napadnutí. Znalosti o této vazbě jsou nezbytné pro vytvoření MKP výpočtových modelů ocelokordového nárazníku, které by byly dobře verifikovatelné pro základní stavy zatěžování. Jedině tím lze docílit, aby modely mohly být použity i pro výpočty kombinace zatěžování, ke kterému dochází v plášti pneumatiky při provozování. The contribution deals with adhesive bond of a steel cord and rubber inside a car tire from metallography point of view. Authors proved by metallography that adhesive bond between steel cord and rubberis very sensitive to corrosive attack. The knowledge about the bond between cord-rubber is necessary for creation of FEM computational models of steel-cord belt. It requires a good verification of the FEM models for basic loading states.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JI - Composite materials
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceeding of the 2nd International scientific conference New Technology Knowledge and Information 2008
ISBN
978-80-7044-969-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
Jan 24, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—