The importance of management for the destination of tourism
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39910403" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39910403 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Význam managementu pro destinaci cestovního ruchu
Original language description
Management v dnešní době ovlivňuje téměř všechny oblasti našeho života. Ve všech podnicích, firmách a společnostech se dnes bez plánování, organizování, rozhodování, motivování, komunikování, marketingu, kontroly a dalších souvisejících činností, neobejde žádné vedení. Všechny tyto procesy se objevují všude tam, kde má docházet k efektivnímu řízení. Ani v cestovním ruchu tomu není jinak. Management je proto i nezbytnou součástí organizování cestovního ruchu. Předložený příspěvek nejprve vymezuje obecně pojem managementu, věnuje se historii managementu. Dále vymezuje pojem cestovního ruchu a důležitost existence cestovního ruchu pro ekonomiku státu. Popisuje pojem destinace a předkládá SWOT analýzu cestovního ruchu České republiky pro možnosti jeho dalšího rozvoje. Příspěvek si klade za cíl zhodnotit význam managementu pro řízení destinace a v současné době rozvíjející se destinační management, jehož výsledkem jsou konkurenceschopné produkty cestovního ruchu.
Czech name
Význam managementu pro destinaci cestovního ruchu
Czech description
Management v dnešní době ovlivňuje téměř všechny oblasti našeho života. Ve všech podnicích, firmách a společnostech se dnes bez plánování, organizování, rozhodování, motivování, komunikování, marketingu, kontroly a dalších souvisejících činností, neobejde žádné vedení. Všechny tyto procesy se objevují všude tam, kde má docházet k efektivnímu řízení. Ani v cestovním ruchu tomu není jinak. Management je proto i nezbytnou součástí organizování cestovního ruchu. Předložený příspěvek nejprve vymezuje obecně pojem managementu, věnuje se historii managementu. Dále vymezuje pojem cestovního ruchu a důležitost existence cestovního ruchu pro ekonomiku státu. Popisuje pojem destinace a předkládá SWOT analýzu cestovního ruchu České republiky pro možnosti jeho dalšího rozvoje. Příspěvek si klade za cíl zhodnotit význam managementu pro řízení destinace a v současné době rozvíjející se destinační management, jehož výsledkem jsou konkurenceschopné produkty cestovního ruchu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50602 - Public administration
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Conference Proceedings The 13th Conference of Postgraduate Students and Young Scientists in Informatics, Management, Economics and Administration IMEA 2013
ISBN
978-80-7395-696-7
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
7
Pages from-to
223-229
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Pardubice
Event date
Sep 26, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—