Using of neural networks for detection of error conditions of running metro vehicles
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39902276" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39902276 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití neuronových sítí k detekci poruchových stavů jedoucích vozidel metra
Original language description
Prezentován postup implementace neuronových sítí v oblasti analýzy příznaků poruch v signálech získaných při měření zrychlení během průjezdu vozidel metra měřicím úsekem. Je prezentován princip aplikace neuronových sítí, stanovení referenčního signálu pro bezporuchový stav. Příznak poruchy v signálu je detekován metodou predikce signálu neuronovou sítí naučenou na bezporuchový signál a následném porovnání vstupního a predikovaného signálu. Výsledky jsou prezentovány pro několik souprav metra. Na základě dlouhodobého měření vibrací při průjezdu souprav a následné analýzy příznaků poruch lze vytvořit "slovník poruch" a potom následně neuronovou sítí analyzovat konkrétní poruchu. Součástí zprávy je i ověření možnosti využití neuronových sítí pro rozpoznávání signálů, kde je toto ověřováno na rozpoznávání průjezdu jednoho dvojkolí celkem 23 různých souprav, je zde realizováno rozpoznávání časových průběhů signálů a frekvenčních FFT spekter.
Czech name
Využití neuronových sítí k detekci poruchových stavů jedoucích vozidel metra
Czech description
Prezentován postup implementace neuronových sítí v oblasti analýzy příznaků poruch v signálech získaných při měření zrychlení během průjezdu vozidel metra měřicím úsekem. Je prezentován princip aplikace neuronových sítí, stanovení referenčního signálu pro bezporuchový stav. Příznak poruchy v signálu je detekován metodou predikce signálu neuronovou sítí naučenou na bezporuchový signál a následném porovnání vstupního a predikovaného signálu. Výsledky jsou prezentovány pro několik souprav metra. Na základě dlouhodobého měření vibrací při průjezdu souprav a následné analýzy příznaků poruch lze vytvořit "slovník poruch" a potom následně neuronovou sítí analyzovat konkrétní poruchu. Součástí zprávy je i ověření možnosti využití neuronových sítí pro rozpoznávání signálů, kde je toto ověřováno na rozpoznávání průjezdu jednoho dvojkolí celkem 23 různých souprav, je zde realizováno rozpoznávání časových průběhů signálů a frekvenčních FFT spekter.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Competence Center of Railway Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů