Influence of electrification of the Klatovy-Železná Ruda railway line on journey times and energy consumption
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39901892" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39901892 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://vts.cd.cz/documents/51448/75207/4209_Michálek%2CŠlapák_Vliv+elektrif.trati.pdf/dba93553-7a76-4d8e-950b-e070a13cf5d4" target="_blank" >https://vts.cd.cz/documents/51448/75207/4209_Michálek%2CŠlapák_Vliv+elektrif.trati.pdf/dba93553-7a76-4d8e-950b-e070a13cf5d4</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv elektrifikace trati Klatovy-Železná Ruda na jízdní doby a spotřebu energie
Original language description
Tento příspěvek se zabývá výpočty jízdních dob a spotřeby energie vytipovaných vlakových souprav elektrické a motorové trakce na trati Klatovy - Železná Ruda-Alžbětín s cílem posoudit vliv případné elektrifikace této trati z hlediska provozního. V úvodní části je uvedena stručná charakteristika trati, která v nedávné době prošla modernizací, a také technické parametry uvažovaných souprav. Dále je podrobněji popsána metodika numerického výpočtu, která byla při trakčních výpočtech využita. Dosažené výsledky ukazují, že náhrada motorových souprav elektrickými má díky lepšímu využití rychlostního profilu trati pozitivní vliv na jízdní doby, přičemž zkrácení jízdních dob lze docílit i nasazením moderních motorových jednotek. Velmi pozitivně se však náhrada motorové trakce trakcí elektrickou projevuje v energetické náročnosti dopravy, včetně významného snížení nákladů na trakční energii.
Czech name
Vliv elektrifikace trati Klatovy-Železná Ruda na jízdní doby a spotřebu energie
Czech description
Tento příspěvek se zabývá výpočty jízdních dob a spotřeby energie vytipovaných vlakových souprav elektrické a motorové trakce na trati Klatovy - Železná Ruda-Alžbětín s cílem posoudit vliv případné elektrifikace této trati z hlediska provozního. V úvodní části je uvedena stručná charakteristika trati, která v nedávné době prošla modernizací, a také technické parametry uvažovaných souprav. Dále je podrobněji popsána metodika numerického výpočtu, která byla při trakčních výpočtech využita. Dosažené výsledky ukazují, že náhrada motorových souprav elektrickými má díky lepšímu využití rychlostního profilu trati pozitivní vliv na jízdní doby, přičemž zkrácení jízdních dob lze docílit i nasazením moderních motorových jednotek. Velmi pozitivně se však náhrada motorové trakce trakcí elektrickou projevuje v energetické náročnosti dopravy, včetně významného snížení nákladů na trakční energii.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Vědeckotechnický sborník ČD
ISSN
1214-9047
e-ISSN
—
Volume of the periodical
42
Issue of the periodical within the volume
srpen
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
1-17
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—