All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Optimization of running behaviour of a modern railway traction vehicle

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39902381" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39902381 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Optimalizace jízdních vlastností moderního hnacího kolejového vozidla

  • Original language description

    Jedním z výsledků projektu CKDV, kterých má být v roce 2016 dosaženo, je i optimalizace jízdních vlastností moderního hnacího kolejového vozidla se zaměřením zejména na posouzení vlivu mezipodvozkové vazby na jízdní a vodicí vlastnosti lokomotivy. Postupný vývoj při řešení projektu však ukázal, že mezipodvozková vazba je z hlediska silových účinků vozidla na infrastrukturu problematická a že její přínosy ke zlepšení vodicích vlastností vozidla jsou omezené. Tato zpráva shrnuje zdůvodnění tohoto závěru. Namísto systému mezipodvozkové vazby proto byla věnována pozornost dalšímu technickému řešení, které bylo v rámci řešení projektu ve spolupráci společnosti ŠKODA TRANSPORTATION a Dopravní fakulty Jana Pernera (DFJP) Univerzity Pardubice podrobněji rozpracováno, a které se ukazuje jako velmi efektivní z hlediska optimalizace jízdních vlastností hnacího vozidla v přímé koleji při vyšších rychlostech, tedy z hlediska stability jízdy vozidla. Tímto řešením je aplikace tzv. kyvného pohonu. V této zprávě jsou proto shrnuty závěry, jež plynou ze simulačních výpočtů jízdy elektrické lokomotivy s takto řešeným pohonem.

  • Czech name

    Optimalizace jízdních vlastností moderního hnacího kolejového vozidla

  • Czech description

    Jedním z výsledků projektu CKDV, kterých má být v roce 2016 dosaženo, je i optimalizace jízdních vlastností moderního hnacího kolejového vozidla se zaměřením zejména na posouzení vlivu mezipodvozkové vazby na jízdní a vodicí vlastnosti lokomotivy. Postupný vývoj při řešení projektu však ukázal, že mezipodvozková vazba je z hlediska silových účinků vozidla na infrastrukturu problematická a že její přínosy ke zlepšení vodicích vlastností vozidla jsou omezené. Tato zpráva shrnuje zdůvodnění tohoto závěru. Namísto systému mezipodvozkové vazby proto byla věnována pozornost dalšímu technickému řešení, které bylo v rámci řešení projektu ve spolupráci společnosti ŠKODA TRANSPORTATION a Dopravní fakulty Jana Pernera (DFJP) Univerzity Pardubice podrobněji rozpracováno, a které se ukazuje jako velmi efektivní z hlediska optimalizace jízdních vlastností hnacího vozidla v přímé koleji při vyšších rychlostech, tedy z hlediska stability jízdy vozidla. Tímto řešením je aplikace tzv. kyvného pohonu. V této zprávě jsou proto shrnuty závěry, jež plynou ze simulačních výpočtů jízdy elektrické lokomotivy s takto řešeným pohonem.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Competence Center of Railway Vehicles</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů