Optimization of running behaviour of a modern railway traction vehicle
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39902381" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39902381 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Optimalizace jízdních vlastností moderního hnacího kolejového vozidla
Original language description
Jedním z výsledků projektu CKDV, kterých má být v roce 2016 dosaženo, je i optimalizace jízdních vlastností moderního hnacího kolejového vozidla se zaměřením zejména na posouzení vlivu mezipodvozkové vazby na jízdní a vodicí vlastnosti lokomotivy. Postupný vývoj při řešení projektu však ukázal, že mezipodvozková vazba je z hlediska silových účinků vozidla na infrastrukturu problematická a že její přínosy ke zlepšení vodicích vlastností vozidla jsou omezené. Tato zpráva shrnuje zdůvodnění tohoto závěru. Namísto systému mezipodvozkové vazby proto byla věnována pozornost dalšímu technickému řešení, které bylo v rámci řešení projektu ve spolupráci společnosti ŠKODA TRANSPORTATION a Dopravní fakulty Jana Pernera (DFJP) Univerzity Pardubice podrobněji rozpracováno, a které se ukazuje jako velmi efektivní z hlediska optimalizace jízdních vlastností hnacího vozidla v přímé koleji při vyšších rychlostech, tedy z hlediska stability jízdy vozidla. Tímto řešením je aplikace tzv. kyvného pohonu. V této zprávě jsou proto shrnuty závěry, jež plynou ze simulačních výpočtů jízdy elektrické lokomotivy s takto řešeným pohonem.
Czech name
Optimalizace jízdních vlastností moderního hnacího kolejového vozidla
Czech description
Jedním z výsledků projektu CKDV, kterých má být v roce 2016 dosaženo, je i optimalizace jízdních vlastností moderního hnacího kolejového vozidla se zaměřením zejména na posouzení vlivu mezipodvozkové vazby na jízdní a vodicí vlastnosti lokomotivy. Postupný vývoj při řešení projektu však ukázal, že mezipodvozková vazba je z hlediska silových účinků vozidla na infrastrukturu problematická a že její přínosy ke zlepšení vodicích vlastností vozidla jsou omezené. Tato zpráva shrnuje zdůvodnění tohoto závěru. Namísto systému mezipodvozkové vazby proto byla věnována pozornost dalšímu technickému řešení, které bylo v rámci řešení projektu ve spolupráci společnosti ŠKODA TRANSPORTATION a Dopravní fakulty Jana Pernera (DFJP) Univerzity Pardubice podrobněji rozpracováno, a které se ukazuje jako velmi efektivní z hlediska optimalizace jízdních vlastností hnacího vozidla v přímé koleji při vyšších rychlostech, tedy z hlediska stability jízdy vozidla. Tímto řešením je aplikace tzv. kyvného pohonu. V této zprávě jsou proto shrnuty závěry, jež plynou ze simulačních výpočtů jízdy elektrické lokomotivy s takto řešeným pohonem.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Competence Center of Railway Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů