Model of Development of the Container Trains Railway Network ČR/Europe
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39902542" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39902542 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21260/16:00304170
Result on the web
<a href="https://vufind.techlib.cz/Record/000972374" target="_blank" >https://vufind.techlib.cz/Record/000972374</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Model rozvoje železniční sítě kontejnerových vlaků ČR/Evropa
Original language description
Logistika je v Evropě významným odvětvím, které ovlivňuje ekonomiku a je její podstatnou součástí. Jedním z důsledků přepravovaného zboží je to, že prudké zvýšení přepravy kontejnerů a liniové dopravy vede k velkému zatížení některých dopravních koridorů. Dle dokumentu Evropské komise „EU energy and transport in figures Statistical packetbook“ (2015) je doprava páteří ekonomiky EU, zahrnuje okolo 5% pracovních míst v celé EU a zaměstnává cca 11,2 mil. (v roce 2011) , z toho cca 55% v pozemní dopravě (silnice, železnice, potrubní vedení) a cca 24% v souvisejících dopravních aktivitách. Na dopravních koridorech je nutné podporovat součinnost více dopravních módů z důvodu narůstajících objemů přepravy zboží. V Evropě je železniční doprava až na druhém místě (11,7% v roce 2012 i 2013), a to za silniční dopravou (48,6% v roce 2012 , 49,4% v roce 2013). Vizí do budoucna by mělo být převedení částí přepravovaného zboží ze silnice na železnici. Je nutno sledovat trendy ve vývoji železniční přepravy a zejména napojení České republiky na evropský prostor.
Czech name
Model rozvoje železniční sítě kontejnerových vlaků ČR/Evropa
Czech description
Logistika je v Evropě významným odvětvím, které ovlivňuje ekonomiku a je její podstatnou součástí. Jedním z důsledků přepravovaného zboží je to, že prudké zvýšení přepravy kontejnerů a liniové dopravy vede k velkému zatížení některých dopravních koridorů. Dle dokumentu Evropské komise „EU energy and transport in figures Statistical packetbook“ (2015) je doprava páteří ekonomiky EU, zahrnuje okolo 5% pracovních míst v celé EU a zaměstnává cca 11,2 mil. (v roce 2011) , z toho cca 55% v pozemní dopravě (silnice, železnice, potrubní vedení) a cca 24% v souvisejících dopravních aktivitách. Na dopravních koridorech je nutné podporovat součinnost více dopravních módů z důvodu narůstajících objemů přepravy zboží. V Evropě je železniční doprava až na druhém místě (11,7% v roce 2012 i 2013), a to za silniční dopravou (48,6% v roce 2012 , 49,4% v roce 2013). Vizí do budoucna by mělo být převedení částí přepravovaného zboží ze silnice na železnici. Je nutno sledovat trendy ve vývoji železniční přepravy a zejména napojení České republiky na evropský prostor.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Nová železniční technika : nové železniční trendy
ISSN
1210-3942
e-ISSN
—
Volume of the periodical
24
Issue of the periodical within the volume
6
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
11-14
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—