All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Model of Development of the Container Trains Railway Network ČR/Europe

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39902542" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39902542 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/68407700:21260/16:00304170

  • Result on the web

    <a href="https://vufind.techlib.cz/Record/000972374" target="_blank" >https://vufind.techlib.cz/Record/000972374</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Model rozvoje železniční sítě kontejnerových vlaků ČR/Evropa

  • Original language description

    Logistika je v Evropě významným odvětvím, které ovlivňuje ekonomiku a je její podstatnou součástí. Jedním z důsledků přepravovaného zboží je to, že prudké zvýšení přepravy kontejnerů a liniové dopravy vede k velkému zatížení některých dopravních koridorů. Dle dokumentu Evropské komise „EU energy and transport in figures Statistical packetbook“ (2015) je doprava páteří ekonomiky EU, zahrnuje okolo 5% pracovních míst v celé EU a zaměstnává cca 11,2 mil. (v roce 2011) , z toho cca 55% v pozemní dopravě (silnice, železnice, potrubní vedení) a cca 24% v souvisejících dopravních aktivitách. Na dopravních koridorech je nutné podporovat součinnost více dopravních módů z důvodu narůstajících objemů přepravy zboží. V Evropě je železniční doprava až na druhém místě (11,7% v roce 2012 i 2013), a to za silniční dopravou (48,6% v roce 2012 , 49,4% v roce 2013). Vizí do budoucna by mělo být převedení částí přepravovaného zboží ze silnice na železnici. Je nutno sledovat trendy ve vývoji železniční přepravy a zejména napojení České republiky na evropský prostor.

  • Czech name

    Model rozvoje železniční sítě kontejnerových vlaků ČR/Evropa

  • Czech description

    Logistika je v Evropě významným odvětvím, které ovlivňuje ekonomiku a je její podstatnou součástí. Jedním z důsledků přepravovaného zboží je to, že prudké zvýšení přepravy kontejnerů a liniové dopravy vede k velkému zatížení některých dopravních koridorů. Dle dokumentu Evropské komise „EU energy and transport in figures Statistical packetbook“ (2015) je doprava páteří ekonomiky EU, zahrnuje okolo 5% pracovních míst v celé EU a zaměstnává cca 11,2 mil. (v roce 2011) , z toho cca 55% v pozemní dopravě (silnice, železnice, potrubní vedení) a cca 24% v souvisejících dopravních aktivitách. Na dopravních koridorech je nutné podporovat součinnost více dopravních módů z důvodu narůstajících objemů přepravy zboží. V Evropě je železniční doprava až na druhém místě (11,7% v roce 2012 i 2013), a to za silniční dopravou (48,6% v roce 2012 , 49,4% v roce 2013). Vizí do budoucna by mělo být převedení částí přepravovaného zboží ze silnice na železnici. Je nutno sledovat trendy ve vývoji železniční přepravy a zejména napojení České republiky na evropský prostor.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Nová železniční technika : nové železniční trendy

  • ISSN

    1210-3942

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    24

  • Issue of the periodical within the volume

    6

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    11-14

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database