Simulations of dieselelectric locomotive with CZ LOKO three-axle bogies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39912010" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39912010 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Simulační výpočty dieselelektrické lokomotivy s třínápravovými podvozky CZ LOKO
Original language description
Tato zpráva navazuje na zprávy č. DP‐E‐03‐15 a DP‐E‐01‐16, jež se zabývaly tvorbou výpočtového modelu lokomotivy a úvodními simulačními výpočty jejích vodicích vlastností a dále možnostmi optimalizace vodicích vlastností vozidla úpravou tuhostí vedení dvojkolí. Na základě dříve dosažených výsledků simulačních výpočtů a dalšího vývoje řešení projektu byla v souvislosti se změnou způsobu přenosu podélných sil mezi skříní a podvozky částečně změněna koncepce pojezdu lokomotivy. Zároveň bylo z důvodu zlepšení vodicích vlastností nového podvozku navrženo originální řešení sekundárního vypružení využívající pryžokovových naklápěcích podložek pod flexi‐coil pružinami v kombinaci se systémem aktivních prvků pro natáčení podvozků v obloucích o malých poloměrech. Tato zpráva proto obsahuje výsledky simulačních výpočtů vodicích vlastností nové lokomotivy využívající modifikované podvozky s cílem posouzení přínosu navrženého technického řešení podvozku, a to pro varianty lokomotivy s nápravovým zatížením 23 t a 25 t. Zpráva zároveň slouží jako podklad pro podání přihlášky užitného vzoru projekčního a konstrukčního řešení vybraného uzlu vyvíjeného podvozku, tedy splnění jedné z podmínek projektu.
Czech name
Simulační výpočty dieselelektrické lokomotivy s třínápravovými podvozky CZ LOKO
Czech description
Tato zpráva navazuje na zprávy č. DP‐E‐03‐15 a DP‐E‐01‐16, jež se zabývaly tvorbou výpočtového modelu lokomotivy a úvodními simulačními výpočty jejích vodicích vlastností a dále možnostmi optimalizace vodicích vlastností vozidla úpravou tuhostí vedení dvojkolí. Na základě dříve dosažených výsledků simulačních výpočtů a dalšího vývoje řešení projektu byla v souvislosti se změnou způsobu přenosu podélných sil mezi skříní a podvozky částečně změněna koncepce pojezdu lokomotivy. Zároveň bylo z důvodu zlepšení vodicích vlastností nového podvozku navrženo originální řešení sekundárního vypružení využívající pryžokovových naklápěcích podložek pod flexi‐coil pružinami v kombinaci se systémem aktivních prvků pro natáčení podvozků v obloucích o malých poloměrech. Tato zpráva proto obsahuje výsledky simulačních výpočtů vodicích vlastností nové lokomotivy využívající modifikované podvozky s cílem posouzení přínosu navrženého technického řešení podvozku, a to pro varianty lokomotivy s nápravovým zatížením 23 t a 25 t. Zpráva zároveň slouží jako podklad pro podání přihlášky užitného vzoru projekčního a konstrukčního řešení vybraného uzlu vyvíjeného podvozku, tedy splnění jedné z podmínek projektu.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH01010455" target="_blank" >TH01010455: Research and development three-axle chassis 1520</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.