Checking of fulfilment of quality standards at stops – optimizing model
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39914429" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39914429 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kontrola plnění standardů kvality na zastávkách – optimalizační model
Original language description
Příspěvek se zabývá organizací kontrolních obchůzek zastávek veřejné hromadné osobní dopravy. Plánovat lze periodické obchůzky (kontrola všech zastávek), obchůzky operativní (část zastávek) i servisní (odstranění závad). Obchůzky lze realizovat pěšky, automobilem i s přesuny veřejnou dopravou. Navržený optimalizační model je vytvořen pomocí maker v programu Microsoft Excel. Založen je na metodě Floydově a na metodě Clarka a Wrighta. Součástí příspěvku je popis aplikace modelu v MHD Žďár nad Sázavou. Bylo zjištěno, že na pěší kontrolu 69 označníků zastávek ve městě (s 21 tisíci obyvatel) je třeba vyčlenit 2 dny při 8hodinové pracovní době jedné osoby. Celkově překonaná vzdálenost je 22,8 km a doba trvání 734 min. Dále bylo ukázáno, že při sněhové pokrývce a neschůdnosti některých úseků může být celková doba provádění obchůzek prodloužena průměrně o 6,3 %, vzdálenost pak o 9,3 %. Z hlediska celkové spotřeby času je vhodné plánovat v rámci možností co nejdelší obchůzky s menším počtem návratů. Model lze využít i v jiných sítích veřejné dopravy.
Czech name
Kontrola plnění standardů kvality na zastávkách – optimalizační model
Czech description
Příspěvek se zabývá organizací kontrolních obchůzek zastávek veřejné hromadné osobní dopravy. Plánovat lze periodické obchůzky (kontrola všech zastávek), obchůzky operativní (část zastávek) i servisní (odstranění závad). Obchůzky lze realizovat pěšky, automobilem i s přesuny veřejnou dopravou. Navržený optimalizační model je vytvořen pomocí maker v programu Microsoft Excel. Založen je na metodě Floydově a na metodě Clarka a Wrighta. Součástí příspěvku je popis aplikace modelu v MHD Žďár nad Sázavou. Bylo zjištěno, že na pěší kontrolu 69 označníků zastávek ve městě (s 21 tisíci obyvatel) je třeba vyčlenit 2 dny při 8hodinové pracovní době jedné osoby. Celkově překonaná vzdálenost je 22,8 km a doba trvání 734 min. Dále bylo ukázáno, že při sněhové pokrývce a neschůdnosti některých úseků může být celková doba provádění obchůzek prodloužena průměrně o 6,3 %, vzdálenost pak o 9,3 %. Z hlediska celkové spotřeby času je vhodné plánovat v rámci možností co nejdelší obchůzky s menším počtem návratů. Model lze využít i v jiných sítích veřejné dopravy.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů