Proposal of measures for reduction of negative effects between vehicles and track in curves
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39914933" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39914933 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Návrh opatření ke snížení negativních vzájemných účinků vozidel a koleje v obloucích
Original language description
Tato výzkumná zpráva shrnuje aktivity, které byly realizovány v rámci řešení pracovního balíčku WP5 v oblasti simulačních výpočtů jízdy kolejových vozidel. Předmětem této zprávy je návrh opatření směřujících ke snížení negativních vzájemných účinků vozidel a koleje, a to zejména v obloucích. Pozornost je zaměřena především na možnosti využití aktivních prvků v pojezdu lokomotivy za účelem minimalizace poškozujících účinků jízdy vozidla v obloucích; za účelem optimalizace jízdních vlastností (stability) vozidla v přímé koleji v oblasti vyšších rychlostí je sledována možnost využití principu dynamického tlumiče. Prezentované výsledky vyplývají z výpočtových analýz (multi-body simulace), provedených v rámci řešení projektu na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice (v programovém systému SJKV) a ve společnosti ŠKODA TRANSPORTATION (systém ADAMS/VI-Rail). Závěrečná doporučení pro optimalizaci pojezdu lokomotivy jsou zasazena do kontextu aktuální metodiky zpoplatnění železniční dopravní cesty, využívané od roku 2017 v podmínkách SBB a zohledňujících právě míru poškozujících účinků jízdy vozidel na kolej.
Czech name
Návrh opatření ke snížení negativních vzájemných účinků vozidel a koleje v obloucích
Czech description
Tato výzkumná zpráva shrnuje aktivity, které byly realizovány v rámci řešení pracovního balíčku WP5 v oblasti simulačních výpočtů jízdy kolejových vozidel. Předmětem této zprávy je návrh opatření směřujících ke snížení negativních vzájemných účinků vozidel a koleje, a to zejména v obloucích. Pozornost je zaměřena především na možnosti využití aktivních prvků v pojezdu lokomotivy za účelem minimalizace poškozujících účinků jízdy vozidla v obloucích; za účelem optimalizace jízdních vlastností (stability) vozidla v přímé koleji v oblasti vyšších rychlostí je sledována možnost využití principu dynamického tlumiče. Prezentované výsledky vyplývají z výpočtových analýz (multi-body simulace), provedených v rámci řešení projektu na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice (v programovém systému SJKV) a ve společnosti ŠKODA TRANSPORTATION (systém ADAMS/VI-Rail). Závěrečná doporučení pro optimalizaci pojezdu lokomotivy jsou zasazena do kontextu aktuální metodiky zpoplatnění železniční dopravní cesty, využívané od roku 2017 v podmínkách SBB a zohledňujících právě míru poškozujících účinků jízdy vozidel na kolej.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Competence Center of Railway Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů