All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Proposal of measures for reduction of negative effects between vehicles and track in curves

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39914933" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39914933 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Návrh opatření ke snížení negativních vzájemných účinků vozidel a koleje v obloucích

  • Original language description

    Tato výzkumná zpráva shrnuje aktivity, které byly realizovány v rámci řešení pracovního balíčku WP5 v oblasti simulačních výpočtů jízdy kolejových vozidel. Předmětem této zprávy je návrh opatření směřujících ke snížení negativních vzájemných účinků vozidel a koleje, a to zejména v obloucích. Pozornost je zaměřena především na možnosti využití aktivních prvků v pojezdu lokomotivy za účelem minimalizace poškozujících účinků jízdy vozidla v obloucích; za účelem optimalizace jízdních vlastností (stability) vozidla v přímé koleji v oblasti vyšších rychlostí je sledována možnost využití principu dynamického tlumiče. Prezentované výsledky vyplývají z výpočtových analýz (multi-body simulace), provedených v rámci řešení projektu na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice (v programovém systému SJKV) a ve společnosti ŠKODA TRANSPORTATION (systém ADAMS/VI-Rail). Závěrečná doporučení pro optimalizaci pojezdu lokomotivy jsou zasazena do kontextu aktuální metodiky zpoplatnění železniční dopravní cesty, využívané od roku 2017 v podmínkách SBB a zohledňujících právě míru poškozujících účinků jízdy vozidel na kolej.

  • Czech name

    Návrh opatření ke snížení negativních vzájemných účinků vozidel a koleje v obloucích

  • Czech description

    Tato výzkumná zpráva shrnuje aktivity, které byly realizovány v rámci řešení pracovního balíčku WP5 v oblasti simulačních výpočtů jízdy kolejových vozidel. Předmětem této zprávy je návrh opatření směřujících ke snížení negativních vzájemných účinků vozidel a koleje, a to zejména v obloucích. Pozornost je zaměřena především na možnosti využití aktivních prvků v pojezdu lokomotivy za účelem minimalizace poškozujících účinků jízdy vozidla v obloucích; za účelem optimalizace jízdních vlastností (stability) vozidla v přímé koleji v oblasti vyšších rychlostí je sledována možnost využití principu dynamického tlumiče. Prezentované výsledky vyplývají z výpočtových analýz (multi-body simulace), provedených v rámci řešení projektu na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice (v programovém systému SJKV) a ve společnosti ŠKODA TRANSPORTATION (systém ADAMS/VI-Rail). Závěrečná doporučení pro optimalizaci pojezdu lokomotivy jsou zasazena do kontextu aktuální metodiky zpoplatnění železniční dopravní cesty, využívané od roku 2017 v podmínkách SBB a zohledňujících právě míru poškozujících účinků jízdy vozidel na kolej.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Competence Center of Railway Vehicles</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů