Software for traction and energy simulation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39915608" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39915608 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Software pro simulaci trakčních a energetických poměrů
Original language description
Pro co největší přiblížení simulací realitě je zadáváno množství vstupních parametrů vozidel (hmotnost, trakční charakteristika v jízdě a brzdě, adhezní omezení, uspořádání náprav, nejnižší rychlost elektrického brzdění, trvalý příkon pomocných pohonů, součinitel rotujících hmot, průměr kol, nápravový převod, jízdní odpor soupravy, výkon trakčního transformátoru, vybíjecí a nabíjecí výkon akumulátoru, parametry akumulátorového packu, mapa účinnosti trakčního motoru, mapa účinnosti trakčního střídače, mapa účinnosti trakčního usměrňovače, uspořádání trakčního obvodu, výkon, průběh momentu a palivová mapa spalovacího motoru, mapa účinnosti trakčního alternátoru). Na základě vstupních parametrů SW určí průběhy aktuální rychlosti, zrychlení, výkonu na obvodu kol, nasčítané energie potřebné pro jízdu vlaku od začátku simulované trati, tažné, nebo brzdné síly vyvolané trakčním pohonem, brzdné síly mechanické brzdy, žádaného výkonu v meziobvodu vozidla, skutečného výkonu v meziobvodu vozidla, nasčítané energie odebrané z trolejového vedení, aktuální energie v akumulátoru, napětí a proudu na svorkách akumulátoru, otáček a momentu spalovacího motoru, spotřeby nafty a času jízdy v závislosti na poloze na trati.
Czech name
Software pro simulaci trakčních a energetických poměrů
Czech description
Pro co největší přiblížení simulací realitě je zadáváno množství vstupních parametrů vozidel (hmotnost, trakční charakteristika v jízdě a brzdě, adhezní omezení, uspořádání náprav, nejnižší rychlost elektrického brzdění, trvalý příkon pomocných pohonů, součinitel rotujících hmot, průměr kol, nápravový převod, jízdní odpor soupravy, výkon trakčního transformátoru, vybíjecí a nabíjecí výkon akumulátoru, parametry akumulátorového packu, mapa účinnosti trakčního motoru, mapa účinnosti trakčního střídače, mapa účinnosti trakčního usměrňovače, uspořádání trakčního obvodu, výkon, průběh momentu a palivová mapa spalovacího motoru, mapa účinnosti trakčního alternátoru). Na základě vstupních parametrů SW určí průběhy aktuální rychlosti, zrychlení, výkonu na obvodu kol, nasčítané energie potřebné pro jízdu vlaku od začátku simulované trati, tažné, nebo brzdné síly vyvolané trakčním pohonem, brzdné síly mechanické brzdy, žádaného výkonu v meziobvodu vozidla, skutečného výkonu v meziobvodu vozidla, nasčítané energie odebrané z trolejového vedení, aktuální energie v akumulátoru, napětí a proudu na svorkách akumulátoru, otáček a momentu spalovacího motoru, spotřeby nafty a času jízdy v závislosti na poloze na trati.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Competence Center of Railway Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TE01020038
Technical parameters
Pro co největší přiblížení simulací realitě je zadáváno množství vstupních parametrů vozidel (hmotnost, trakční charakteristika v jízdě a brzdě, adhezní omezení, uspořádání náprav, nejnižší rychlost elektrického brzdění, trvalý příkon pomocných pohonů, součinitel rotujících hmot, průměr kol, nápravový převod, jízdní odpor soupravy, výkon trakčního transformátoru, vybíjecí a nabíjecí výkon akumulátoru, parametry akumulátorového packu, mapa účinnosti trakčního motoru, mapa účinnosti trakčního střídače, mapa účinnosti trakčního usměrňovače, uspořádání trakčního obvodu, výkon, průběh momentu a palivová mapa spalovacího motoru, mapa účinnosti trakčního alternátoru). Na základě vstupních parametrů SW určí průběhy aktuální rychlosti, zrychlení, výkonu na obvodu kol, nasčítané energie potřebné pro jízdu vlaku od začátku simulované trati, tažné, nebo brzdné síly vyvolané trakčním pohonem, brzdné síly mechanické brzdy, žádaného výkonu v meziobvodu vozidla, skutečného výkonu v meziobvodu vozidla, nasčítané energie odebrané z trolejového vedení, aktuální energie v akumulátoru, napětí a proudu na svorkách akumulátoru, otáček a momentu spalovacího motoru, spotřeby nafty a času jízdy v závislosti na poloze na trati.
Economical parameters
výzkumná činnost
Owner IČO
—
Owner name
Univerzita Pardubice