Model for predicting the need for inventory over time
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F21%3A39920166" target="_blank" >RIV/00216275:25510/21:39920166 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61989100:27230/21:10251958
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Model predikce potřeby skladových zásob v čase
Original language description
Predikce potřeby skladových zásob v čase je realizována v několika na sobě navazujících krocích. V první fázi je pro uživatelem zvolené časové období vytvořena predikce kilometrických proběhů jednotlivých vozidel, neboť v drtivé většině je preventivní údržba dopravních prostředků DPO vázána na dosažení předepsané hladiny kilometrického proběhu. V další fázi je na základě predikovaných kilometrických proběhů vygenerován plán preventivních údržbových zásahů za zvolené časové období. Při plánování preventivních údržbových zásahů je brán na zřetel rozpočet vyhrazený na údržbu vozidel v daném časovém období. Tento rozpočet, který je na údržbu vozidel vyhrazen, je při tvorbě plánu procentuálně ponížen o náklady spojené s neplánovanými vícepracemi při preventivních údržbových zásazích, příp. s údržbovými zásahy po poruše či nehodě. Procentuální snížení, které je v modelu aplikováno, je predikováno na základě historických dat. Na základě vytvořeného plánu preventivní údržby je možno predikovat spotřebu materiálu pro tento typ údržby v čase.
Czech name
Model predikce potřeby skladových zásob v čase
Czech description
Predikce potřeby skladových zásob v čase je realizována v několika na sobě navazujících krocích. V první fázi je pro uživatelem zvolené časové období vytvořena predikce kilometrických proběhů jednotlivých vozidel, neboť v drtivé většině je preventivní údržba dopravních prostředků DPO vázána na dosažení předepsané hladiny kilometrického proběhu. V další fázi je na základě predikovaných kilometrických proběhů vygenerován plán preventivních údržbových zásahů za zvolené časové období. Při plánování preventivních údržbových zásahů je brán na zřetel rozpočet vyhrazený na údržbu vozidel v daném časovém období. Tento rozpočet, který je na údržbu vozidel vyhrazen, je při tvorbě plánu procentuálně ponížen o náklady spojené s neplánovanými vícepracemi při preventivních údržbových zásazích, příp. s údržbovými zásahy po poruše či nehodě. Procentuální snížení, které je v modelu aplikováno, je predikováno na základě historických dat. Na základě vytvořeného plánu preventivní údržby je možno predikovat spotřebu materiálu pro tento typ údržby v čase.
Classification
Type
Z<sub>polop</sub> - Pilot plant
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK01000060" target="_blank" >CK01000060: Predictive vehicle maintenance</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
CK01000060-V2
Numerical identification
—
Technical parameters
Dopravní podnik Ostrava
Economical parameters
-
Application category by cost
—
Owner IČO
—
Owner name
Univerzita Pardubice
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Licence fee requirement
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Web page
—