All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Model for predicting the need for inventory over time

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F21%3A10251958" target="_blank" >RIV/61989100:27230/21:10251958 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216275:25510/21:39920166

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Model predikce potřeby skladových zásob v čase

  • Original language description

    Predikce potřeby skladových zásob v čase je realizována v několika na sobě navazujících krocích. V první fázi je pro uživatelem zvolené časové období vytvořena predikce kilometrických proběhů jednotlivých vozidel, neboť v drtivé většině je preventivní údržba dopravních prostředků DPO vázána na dosažení předepsané hladiny kilometrického proběhu. V další fázi je na základě predikovaných kilometrických proběhů vygenerován plán preventivních údržbových zásahů za zvolené časové období. Při plánování preventivních údržbových zásahů je brán na zřetel rozpočet vyhrazený na údržbu vozidel v daném časovém období. Tento rozpočet, který je na údržbu vozidel vyhrazen, je při tvorbě plánu procentuálně ponížen o náklady spojené s neplánovanými vícepracemi při preventivních údržbových zásazích, příp. s údržbovými zásahy po poruše či nehodě. Procentuální snížení, které je v modelu aplikováno, je predikováno na základě historických dat. Na základě vytvořeného plánu preventivní údržby je možno predikovat spotřebu materiálu pro tento typ údržby v čase.

  • Czech name

    Model predikce potřeby skladových zásob v čase

  • Czech description

    Predikce potřeby skladových zásob v čase je realizována v několika na sobě navazujících krocích. V první fázi je pro uživatelem zvolené časové období vytvořena predikce kilometrických proběhů jednotlivých vozidel, neboť v drtivé většině je preventivní údržba dopravních prostředků DPO vázána na dosažení předepsané hladiny kilometrického proběhu. V další fázi je na základě predikovaných kilometrických proběhů vygenerován plán preventivních údržbových zásahů za zvolené časové období. Při plánování preventivních údržbových zásahů je brán na zřetel rozpočet vyhrazený na údržbu vozidel v daném časovém období. Tento rozpočet, který je na údržbu vozidel vyhrazen, je při tvorbě plánu procentuálně ponížen o náklady spojené s neplánovanými vícepracemi při preventivních údržbových zásazích, příp. s údržbovými zásahy po poruše či nehodě. Procentuální snížení, které je v modelu aplikováno, je predikováno na základě historických dat. Na základě vytvořeného plánu preventivní údržby je možno predikovat spotřebu materiálu pro tento typ údržby v čase.

Classification

  • Type

    Z<sub>polop</sub> - Pilot plant

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    21100 - Other engineering and technologies

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK01000060" target="_blank" >CK01000060: Predictive vehicle maintenance</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    CK01000060-V2

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Poloprovoz vznikl jako výsledek projektu CK01000060 Prediktivní systém údržby vozidel, testovací provoz byl realizován v podmínkách řešitele projektu - Dopravního podniku Ostrava a.s.

  • Economical parameters

    Výsledek umožňuje lépe plánovat procesy údržby v podmínkách Dopravního podniku Ostrava a.s., bližší kvantifikace ekonomických dopadů bude možná až v delším časovém horizontu.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

  • Owner name

    Dopravní podnik Ostrava

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page