All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology of non-destructive determination of mechanical stress in continuous welded rail

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F22%3A39918656" target="_blank" >RIV/00216275:25510/22:39918656 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika nedestruktivního stanovení mechanického napětí v kolejnicích bezstykové koleje

  • Original language description

    Metodika obsahuje postup, jakým lze na železniční trati nedestruktivní metodou pomocí tenzometrických snímačů a měřicí sestavy stanovit aktuální hodnotu normálového mechanického napětí v kolejnicích bezstykové koleje, zejména pak hodnoty deformace a neutrální teploty kolejnice bezstykové koleje. Pro stanovení aktuální hodnoty mechanického napětí v kolejnicích bezstykové koleje, deformace a neutrální teploty kolejnice bezstykové koleje podle této metodiky je využit funkční vzorek č. TJ04000301-V2 Měřicí sestava pro diagnostiku časového vývoje napěťových stavů v bezstykové koleji, který je výsledkem řešení projektu TAČR TJ04000301 Nedestruktivní stanovení mechanického napětí v bezstykové koleji. Dokumentace tohoto funkčního vzorku je uvedena v přílohách této metodiky.

  • Czech name

    Metodika nedestruktivního stanovení mechanického napětí v kolejnicích bezstykové koleje

  • Czech description

    Metodika obsahuje postup, jakým lze na železniční trati nedestruktivní metodou pomocí tenzometrických snímačů a měřicí sestavy stanovit aktuální hodnotu normálového mechanického napětí v kolejnicích bezstykové koleje, zejména pak hodnoty deformace a neutrální teploty kolejnice bezstykové koleje. Pro stanovení aktuální hodnoty mechanického napětí v kolejnicích bezstykové koleje, deformace a neutrální teploty kolejnice bezstykové koleje podle této metodiky je využit funkční vzorek č. TJ04000301-V2 Měřicí sestava pro diagnostiku časového vývoje napěťových stavů v bezstykové koleji, který je výsledkem řešení projektu TAČR TJ04000301 Nedestruktivní stanovení mechanického napětí v bezstykové koleji. Dokumentace tohoto funkčního vzorku je uvedena v přílohách této metodiky.

Classification

  • Type

    N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TJ04000301" target="_blank" >TJ04000301: Non-destructive determination of mechanical stress in continuous welded rail</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TJ04000301-V1

  • Regulation ID

    MD-7555/2022-710/3

  • Technical parameters

    Úvodem metodiky je definován účel jejího užití a veličiny, jež lze pomocí předkládané metodiky určit. Tato část čtenáři indikuje, zda je metodika pro účel jeho činnosti použitelná, či nikoliv. Za úvodní částí následuje seznam pojmů a zkratek v metodice použitých a seznam přístrojů a softwaru, které bude pracovník provádějící měření k činnosti podle této metodiky potřebovat. Kapitola č. 4, jež je jádrem popisu zkoušky podle této metodiky, přehledně popisuje jak podstatu zkoušky, tak její postup, a sice ve dvou oddělených podkapitolách. Nejprve postup instalace traťové části měřicí sestavy, dále pak postup samotného měření. Instalace se v každém měřicím bodě provede jednou na úvod sledování, měření je pak možno na místě, kde byla instalace provedena, libovolně často opakovat. V této kapitole je dále popsán výstup zkoušky, její hodnocení a řada doporučení k jednotlivým etapám zkoušky. Tato doporučení jsou vzešlá z mnoha zkušeností autorského kolektivu sebraných v průběhu řešení výzkumného projektu, jež ke tvorbě této metodiky vedl. Metodika dále obsahuje popis novosti postupů v ní obsažených, jejího uplatnění a také základní vhled do ekonomických aspektů s ní spjatých. Nezbytnou součástí je rovněž seznam použité literatury. Nedílnou součástí metodiky jsou také její přílohy.

  • Economical parameters

    Celkovou výši investičních nákladů pro pořízení mobilní části měřicí sestavy lze odhadnout v úrovni několika set tisíc korun českých. Mobilní část lze opakovaně využívat pro měření ve více sledovaných úsecích. Odhad celkové výše investičních nákladů pro pořízení traťové části měřicí sestavy se pohybuje okolo jednoho tisíce korun českých. Traťovou část měřicí sestavy lze však použít pouze pro jeden měřicí bod. Náklady spojené s realizací jednotlivých měření jsou zanedbatelné s výjimkou nákladů na dopravu a práci pracovníků provádějících měření. Bližší popis odhadu počtu potřebných pracovníků a jejich času je uveden v metodice. Podle odhadu uvedeného v metodice je možno získáním přesnějších informací o napěťovém stavu bezstykové koleje v železniční síti o rozsahu sítě české dosáhnout finančních úspor až v řádu milionů korun ročně.

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy, nábř. Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů