All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mobile device DISC-M for measuring and collecting data about the turnouts

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F23%3A39921110" target="_blank" >RIV/00216275:25510/23:39921110 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://dfjp.upce.cz/sites/default/files/global/2024-01/7803/CK01000091-V5_DISC-M_f_91143.pdf" target="_blank" >https://dfjp.upce.cz/sites/default/files/global/2024-01/7803/CK01000091-V5_DISC-M_f_91143.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mobilní zařízení pro měření a sběr dat o výhybce DISC-M

  • Original language description

    Výstupem projektu je autonomní měřící zařízení DISC-M pro záznam dynamické interakce při průjezdů vozidla výhybkou, který je dále vyhodnocován a je využíván pro diagnostiku stavu srdcovkové části výhybky. Funkční vzorek umožňuje měřit vybrané veličiny (v tomto případě zrychlení) na vozidle za jízdy. Unikátnost zařízení spočívá v tom, že umožňuje autonomně měřit za jízdy vozidla pouze v tzv. bodech zájmu - pomocí GNSS souřadnic definované lokality (není nutná instalace značek v koleji, malý objem ukládaných dat). Další funkcionalitou je originální způsob zjištění orientace vozidla a směru jízdy a vyhledání pevné srdcovky v signálu. Zařízení umožňuje diagnostikovat výhybky s pevným hrotem srdcovky speciálním vozidlem (diagnostický prostředek správce infrastruktury) či vozidly v běžném provozu. Datové výstupy (informace) ze zařízení jsou využitelné pro hodnocení stavu výhybky strojovým učením a podporují přechod k prediktivnímu systému údržby výhybek.

  • Czech name

    Mobilní zařízení pro měření a sběr dat o výhybce DISC-M

  • Czech description

    Výstupem projektu je autonomní měřící zařízení DISC-M pro záznam dynamické interakce při průjezdů vozidla výhybkou, který je dále vyhodnocován a je využíván pro diagnostiku stavu srdcovkové části výhybky. Funkční vzorek umožňuje měřit vybrané veličiny (v tomto případě zrychlení) na vozidle za jízdy. Unikátnost zařízení spočívá v tom, že umožňuje autonomně měřit za jízdy vozidla pouze v tzv. bodech zájmu - pomocí GNSS souřadnic definované lokality (není nutná instalace značek v koleji, malý objem ukládaných dat). Další funkcionalitou je originální způsob zjištění orientace vozidla a směru jízdy a vyhledání pevné srdcovky v signálu. Zařízení umožňuje diagnostikovat výhybky s pevným hrotem srdcovky speciálním vozidlem (diagnostický prostředek správce infrastruktury) či vozidly v běžném provozu. Datové výstupy (informace) ze zařízení jsou využitelné pro hodnocení stavu výhybky strojovým učením a podporují přechod k prediktivnímu systému údržby výhybek.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK01000091" target="_blank" >CK01000091: Turnout 4.0</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    CK01000091-V5

  • Numerical identification

    doposud není licenční smlouva

  • Technical parameters

    Funkční vzorek byl fyzicky realizován a nasazen při mnoha měřících kampaních během řešení projektu a dosahuje následujících parametrů: autonomní způsob provozu, tj. start, ukončení a uložení měřených signálů zrychlení pouze v místech zadané lokalizace výhybek na trati (POI), záznam až 4 kanálů snímačů zrychlení (sampling rate 10 kHz@channel, 16 bit. ADC), určení polohy vozidla na trati (GNSS), včetně orientace a směru jízdy (interní snímač s algoritmem vyhodnocení), záznam diagnostických dat zařízení, metadat měření a jejich odeslání přes GSM (v případě datového připojení) do databáze pro další zpracování, volitelný bateriový režim (minimálně 6 hodin), rozměry 180 x 120 x 50 mm.

  • Economical parameters

    Funkční vzorek umožňuje jedoucím kolejovým vozidlem provádět autonomní sběr diagnostických dat o stavu srdcovkové části všech pojížděných výhybek v delší časové řadě bez nutnosti obsluhy zařízení. Zásadním ekonomickým přínosem jsou uspořené údržbové náklady dané detailní condition based diagnostikou srdcovek s budoucím přechodem k prediktivní údržbě, což je klíčový nástroj také z pohledu zvýšení kapacity dopravní cesty. V případě nasazení na běžně provozovaná vozidla má výsledek výrazný přínos k bezpečnosti provozu průběžným monitoringem stavu srdcovek (kritického prvku infrastruktury) v časové krátkém sledu více instrumentovaných vozidel.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    00216275

  • Owner name

    Univerzita Pardubice

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Web page

    https://dfjp.upce.cz/sites/default/files/global/2024-01/7803/CK01000091-V5_DISC-M_f_91143.pdf