All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research of Actively Controlled Driver's Seat

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F09%3A00009538" target="_blank" >RIV/00216275:25530/09:00009538 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vývoj aktivně řízené sedačky řidiče

  • Original language description

    V řadě vozidel je pro izolaci řidiče od vibrací podlahy vozidla používána odpružená sedačka. Typickým příkladem jsou těžké nákladní automobily, jak pro silniční, tak i pro terénní provoz. Běžně vyráběné sedačky (pasivní) jsou odpruženy vzduchovou pružinou, která je zásobována tlakovým vzduchem ze zásobníku vozidla, a vybaveny hydraulickým tlumičem. Z důvodu problematického chování tlumiče v nadrezonančních oblastech, není tento použit, a jeho účinky jsou vhodně nahrazovány řídicím algoritmem. Po sérii laboratorních zkoušek, prováděných v Hydrodynamické zkušebně na TU v Liberci, bylo při řízení vzduchové pružiny jakožto akčního členu, tedy bez použití tlumícího elementu, dosaženo velmi dobrých výsledků vibroizolace. Další testy aktivní sedačky byly následně prováděny i na reálných vozidlech na zkušebním polygonu společnosti Tatra. Příspěvek přináší stručný popis realizovaného řešení a porovnání dosažených vibroizolačních vlastností nově vyvinuté aktivní sedačky s vlastnostmi sedačky kla

  • Czech name

    Vývoj aktivně řízené sedačky řidiče

  • Czech description

    V řadě vozidel je pro izolaci řidiče od vibrací podlahy vozidla používána odpružená sedačka. Typickým příkladem jsou těžké nákladní automobily, jak pro silniční, tak i pro terénní provoz. Běžně vyráběné sedačky (pasivní) jsou odpruženy vzduchovou pružinou, která je zásobována tlakovým vzduchem ze zásobníku vozidla, a vybaveny hydraulickým tlumičem. Z důvodu problematického chování tlumiče v nadrezonančních oblastech, není tento použit, a jeho účinky jsou vhodně nahrazovány řídicím algoritmem. Po sérii laboratorních zkoušek, prováděných v Hydrodynamické zkušebně na TU v Liberci, bylo při řízení vzduchové pružiny jakožto akčního členu, tedy bez použití tlumícího elementu, dosaženo velmi dobrých výsledků vibroizolace. Další testy aktivní sedačky byly následně prováděny i na reálných vozidlech na zkušebním polygonu společnosti Tatra. Příspěvek přináší stručný popis realizovaného řešení a porovnání dosažených vibroizolačních vlastností nově vyvinuté aktivní sedačky s vlastnostmi sedačky kla

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BC - Theory and management systems

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Dopravní systémy 2009 (sborník příspěvků)

  • ISBN

    978-80-86530-63-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Institut Jana Pernera, o.p.s.

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

    Pardubice

  • Event date

    Dec 3, 2009

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article