DEVELOPMENT OF ACTIVELY CONTROLLED DRIVER?S SEAT
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F08%3A%230000877" target="_blank" >RIV/46747885:24220/08:#0000877 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VÝVOJ AKTIVNĚ ŘÍZENÉ SEDAČKY ŘIDIČE
Original language description
V příspěvku jsou popsány výsledky měření pasivní a aktivní sedačky řidiče. První měření byla provedena v hydro ? dynamické laboratoři. Použité budící signály byly jak umělé, např. ?Chirp? , tak i signály vypočtené z měření na nákladních automobilech, např. ?Tatra?. Závěry z měření provedených v laboratoři jsou: testovaná pasivní sedačka řidiče je téměř lineárním systémem, kdežto vyvíjená aktivní sedačka řidiče má výrazně nelineární charakter. Obě sedačky uvedených typů byly testovány též v kabině nákladního auta při jízdách po drahách testovacího polygonu (spol. Tatra v Kopřivnici) a i po veřejných vozovkách. Několik výsledků uvedených měření je uvedeno v příspěvku. Byly zjištěny velké rozdíly mezi měřeními provedenými v laboratoři a měřeními provedenými na nákladním automobilu. Vliv řidiče na měřená zrychlení sedačky je velmi významný.
Czech name
VÝVOJ AKTIVNĚ ŘÍZENÉ SEDAČKY ŘIDIČE
Czech description
V příspěvku jsou popsány výsledky měření pasivní a aktivní sedačky řidiče. První měření byla provedena v hydro ? dynamické laboratoři. Použité budící signály byly jak umělé, např. ?Chirp? , tak i signály vypočtené z měření na nákladních automobilech, např. ?Tatra?. Závěry z měření provedených v laboratoři jsou: testovaná pasivní sedačka řidiče je téměř lineárním systémem, kdežto vyvíjená aktivní sedačka řidiče má výrazně nelineární charakter. Obě sedačky uvedených typů byly testovány též v kabině nákladního auta při jízdách po drahách testovacího polygonu (spol. Tatra v Kopřivnici) a i po veřejných vozovkách. Několik výsledků uvedených měření je uvedeno v příspěvku. Byly zjištěny velké rozdíly mezi měřeními provedenými v laboratoři a měřeními provedenými na nákladním automobilu. Vliv řidiče na měřená zrychlení sedačky je velmi významný.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Interaction of dynamic systems with surroundings and systems with feedbacks
ISBN
978-80-87012-15-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
—
Publisher name
Ústav termomechaniky AV ČR
Place of publication
Praha
Event location
Prague
Event date
Nov 25, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—