Application of Under Sleeper Pads as Ballast Protection at Plain Track, Switches and Crossings
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APU68592" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PU68592 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Použití podpražcových podložek jako ochrana kolejového lže v běžné koleji a ve výhybkách
Original language description
Stavební práce a dodávky stavebních dílů a materiálů pro modernizaci koridorů železničních drah České republiky vykazují nejvyšší možnou kvalitu. Přesto se občas projeví vady, které snižují výslednou kvalitu stavebního díla. K takové vadě patří jednostranné poklesy a průhyb betonových výhybkových pražců, provázené překročením povolených odchylek pro geometrické parametry koleje. Cílem řady výzkumných prací bylo nalezení příčin pro tuto vadu polohy a tvaru pražců. Bylo zjištěno, že základní příčinou těchto poklesů je extrémní namáhání štěrkového kolejového lože. Toto namáhání vede také ke vzniku volných prostor mezi ložnou plochou pražce a štěrkovou lavičkou. Ke snížení namáhání pražcového podloží se do konstrukce koleje vkládají pružné prvky. V tomto ohledu se jako účinné opatření u vyspělých evropských železničních drah sleduje použití podpražcových podložek. V článku obsažený popi
Czech name
Použití podpražcových podložek jako ochrana kolejového lže v běžné koleji a ve výhybkách
Czech description
Stavební práce a dodávky stavebních dílů a materiálů pro modernizaci koridorů železničních drah České republiky vykazují nejvyšší možnou kvalitu. Přesto se občas projeví vady, které snižují výslednou kvalitu stavebního díla. K takové vadě patří jednostranné poklesy a průhyb betonových výhybkových pražců, provázené překročením povolených odchylek pro geometrické parametry koleje. Cílem řady výzkumných prací bylo nalezení příčin pro tuto vadu polohy a tvaru pražců. Bylo zjištěno, že základní příčinou těchto poklesů je extrémní namáhání štěrkového kolejového lože. Toto namáhání vede také ke vzniku volných prostor mezi ložnou plochou pražce a štěrkovou lavičkou. Ke snížení namáhání pražcového podloží se do konstrukce koleje vkládají pružné prvky. V tomto ohledu se jako účinné opatření u vyspělých evropských železničních drah sleduje použití podpražcových podložek. V článku obsažený popi
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Akustika
ISSN
1801-9064
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2007
Issue of the periodical within the volume
8
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
2-13
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—