INFLUENCE OF PAVEMENT SKID RESISTANCE ON ACCIDENT RISK
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APU70005" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PU70005 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv protismykových vlastností povrchů vozovek na nehodovost a program na snižování nehodovosti
Original language description
Příspěvek dokládá vliv protismykových vlastností povrchů vozovek na dopravní nehodovost. Výzkumný projekt Ministerstva dopravy ČR umožnil stanovit závislost nehodovosti na protismykových vlastnostech povrchů vozovek v Jihomoravském kraji a údaje je možnépovažovat za reprezentativní pro celou síť silnic I. třídy v ČR. Závěry z řešení odpovídají poznatkům ve Velké Británii a v Německu. Byla stanovena nová klasifikace požadovaných protismykových vlastností povrchů vozovek a požadavků na ohladitelnost kameniva, které budou zakotveny do ČSN EN. Rozborem 24 nehodových úseků byl stanoven poměr přínosů v důsledku omezení následků nehodovosti při provedení opatření pro zvýšení protismykových vlastností a nákladů na tato údržbová opatření. Byla tak zjištěna vysoká společenská rentabilita, což vedlo k návrhu programu identifikace nehodových úseků vyplývajících z databáze nehod, charakteristik vedení pozemních komunikací
Czech name
Vliv protismykových vlastností povrchů vozovek na nehodovost a program na snižování nehodovosti
Czech description
Příspěvek dokládá vliv protismykových vlastností povrchů vozovek na dopravní nehodovost. Výzkumný projekt Ministerstva dopravy ČR umožnil stanovit závislost nehodovosti na protismykových vlastnostech povrchů vozovek v Jihomoravském kraji a údaje je možnépovažovat za reprezentativní pro celou síť silnic I. třídy v ČR. Závěry z řešení odpovídají poznatkům ve Velké Británii a v Německu. Byla stanovena nová klasifikace požadovaných protismykových vlastností povrchů vozovek a požadavků na ohladitelnost kameniva, které budou zakotveny do ČSN EN. Rozborem 24 nehodových úseků byl stanoven poměr přínosů v důsledku omezení následků nehodovosti při provedení opatření pro zvýšení protismykových vlastností a nákladů na tato údržbová opatření. Byla tak zjištěna vysoká společenská rentabilita, což vedlo k návrhu programu identifikace nehodových úseků vyplývajících z databáze nehod, charakteristik vedení pozemních komunikací
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CG723-065-910" target="_blank" >CG723-065-910: The traffic loading influence on road pavement skid resistance and determination of polishing stone value requirements</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Bezpečná silniční infrastruktura
ISBN
978-80-86502-66-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
175-181
Publisher name
Centrum dopravního výzkumu
Place of publication
Brno
Event location
Liberec
Event date
Sep 24, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—