All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Design of Under Sleeper Pads for Turnout

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APU70719" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PU70719 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Design of Under Sleeper Pads for Turnout

  • Original language description

    Recently unexpected unsymmetrical settlements of long concrete bearers occurred at turnouts in the Czech railway tracks. The changes of bearer position arise due to the high stresses in ballast under underneath surface of bearers ends. Under sleeper padsare included into turnouts to reduce stresses in ballast bed, to improve homogeneity of track stiffness and to avoid deterioration of track quality. The design of under sleeper pads for turnout is related to arrangement of concrete bearers. The main goal of the design is homogenization of rail vertical displacement under an axle force and homogenization of stresses in ballast bed. The main part of the paper is focused on the results evaluation of FEM analysis and their practical application in design of under sleeper pads.

  • Czech name

    Návrh rozložení podpražcových podložek ve výhybce

  • Czech description

    RSe zaváděním vysokých rychlostí se však objevují nové problémy. Tato práce je věnována jednomu z těchto nových problémů - chování betonových pražců a s tím souvisejícím nežádoucím poklesům dlouhých betonových výhybkových pražců. V současné době jsou u některých výhybek u dlouhých pražců v srdcovkových částech pozorovány změny geometrických parametrů koleje v rozchodu a převýšení způsobené poklesem pražců a souvisejícím průhybem. Použitím podpražcových podložek dojde ke snížení namáhání kolejového ložea k příznivějšímu roznášení zatížení. Pro posouzení vlivu podpražcových podložek na chování výhybkové konstrukce byl sestaven prostorový model v programu ANSYS. Hlavním cílem bylo homogenizovat zatlačení pražců pod jedoucím vlakem. Největší pozornost jevěnováno způsobu, jakým byl sestaven návrh rozložení podpražcových podložek ve výhybce.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Archiwum Instytutu Inzynierii Ladowej. Archives of Institute of Civil Engineering

  • ISSN

    1897-4007

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2007

  • Issue of the periodical within the volume

    3/2007

  • Country of publishing house

    PL - POLAND

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    241-249

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database