Design of Under Sleeper Pads for Turnout
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APU70719" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PU70719 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Design of Under Sleeper Pads for Turnout
Original language description
Recently unexpected unsymmetrical settlements of long concrete bearers occurred at turnouts in the Czech railway tracks. The changes of bearer position arise due to the high stresses in ballast under underneath surface of bearers ends. Under sleeper padsare included into turnouts to reduce stresses in ballast bed, to improve homogeneity of track stiffness and to avoid deterioration of track quality. The design of under sleeper pads for turnout is related to arrangement of concrete bearers. The main goal of the design is homogenization of rail vertical displacement under an axle force and homogenization of stresses in ballast bed. The main part of the paper is focused on the results evaluation of FEM analysis and their practical application in design of under sleeper pads.
Czech name
Návrh rozložení podpražcových podložek ve výhybce
Czech description
RSe zaváděním vysokých rychlostí se však objevují nové problémy. Tato práce je věnována jednomu z těchto nových problémů - chování betonových pražců a s tím souvisejícím nežádoucím poklesům dlouhých betonových výhybkových pražců. V současné době jsou u některých výhybek u dlouhých pražců v srdcovkových částech pozorovány změny geometrických parametrů koleje v rozchodu a převýšení způsobené poklesem pražců a souvisejícím průhybem. Použitím podpražcových podložek dojde ke snížení namáhání kolejového ložea k příznivějšímu roznášení zatížení. Pro posouzení vlivu podpražcových podložek na chování výhybkové konstrukce byl sestaven prostorový model v programu ANSYS. Hlavním cílem bylo homogenizovat zatlačení pražců pod jedoucím vlakem. Největší pozornost jevěnováno způsobu, jakým byl sestaven návrh rozložení podpražcových podložek ve výhybce.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Archiwum Instytutu Inzynierii Ladowej. Archives of Institute of Civil Engineering
ISSN
1897-4007
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2007
Issue of the periodical within the volume
3/2007
Country of publishing house
PL - POLAND
Number of pages
9
Pages from-to
241-249
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—