All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Static Analysis of Track with Under Sleeper Pads

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APU70729" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PU70729 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    The Static Analysis of Track with Under Sleeper Pads

  • Original language description

    Recently unexpected unsymmetrical settlements of long concrete bearers occurred at turnouts in the Czech railway tracks. The main reasons for this undesired effect have already been found because many research works have carried out in this field. The changes of bearer position arise due to the high stresses in ballast under underneath surface of bearers ends. The too high stresses cause gaps under sleeper for common track as well. Because the ballast bed might be overloaded it is necessary to found outan effective way how to protect it. Currently elastic elements are included into railway superstructure with the objective to decrease an influence of dynamical effects and simultaneously to reduce vibration and noise. European railway companies have recently tested sleepers with elastic pads in underneath surface. The using of under sleeper pads seems very efficient according to the recent experience. The paper is aimed in the contribution of under sleeper pads to improvement of railwa

  • Czech name

    Statická analýza koleje s podpražcovými podložkami

  • Czech description

    V současné době se do konstrukce kolejové jízdní dráhy vkládají pružné prvky s cílem potlačit dynamické jevy a s tím potlačit vibrace a hluk. U evropských železničních drah se nejnověji zkoušejí pražce, opatřené na ložné ploše pružnými podložkami. Příspěvek je zaměřen na přínos podpražcových podložek ke zvyšování kvality geometrických parametrů koleje. Tento přínos se promítá v úspoře materiálu kolejového lože a ve snížení nároků na údržbu. Statická analýza koleje s podpražcovými podložkami demonstrujemechanismus ochrany kolejového lože před nepříznivými dynamickými účinky.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    9th International Conference and Exhibition

  • ISBN

    94-7644-611-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    1-10

  • Publisher name

    University of Edinburgh

  • Place of publication

    London, UK

  • Event location

    London

  • Event date

    Jun 20, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article