The Static Analysis of Track with Under Sleeper Pads
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APU70729" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PU70729 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
The Static Analysis of Track with Under Sleeper Pads
Original language description
Recently unexpected unsymmetrical settlements of long concrete bearers occurred at turnouts in the Czech railway tracks. The main reasons for this undesired effect have already been found because many research works have carried out in this field. The changes of bearer position arise due to the high stresses in ballast under underneath surface of bearers ends. The too high stresses cause gaps under sleeper for common track as well. Because the ballast bed might be overloaded it is necessary to found outan effective way how to protect it. Currently elastic elements are included into railway superstructure with the objective to decrease an influence of dynamical effects and simultaneously to reduce vibration and noise. European railway companies have recently tested sleepers with elastic pads in underneath surface. The using of under sleeper pads seems very efficient according to the recent experience. The paper is aimed in the contribution of under sleeper pads to improvement of railwa
Czech name
Statická analýza koleje s podpražcovými podložkami
Czech description
V současné době se do konstrukce kolejové jízdní dráhy vkládají pružné prvky s cílem potlačit dynamické jevy a s tím potlačit vibrace a hluk. U evropských železničních drah se nejnověji zkoušejí pražce, opatřené na ložné ploše pružnými podložkami. Příspěvek je zaměřen na přínos podpražcových podložek ke zvyšování kvality geometrických parametrů koleje. Tento přínos se promítá v úspoře materiálu kolejového lože a ve snížení nároků na údržbu. Statická analýza koleje s podpražcovými podložkami demonstrujemechanismus ochrany kolejového lože před nepříznivými dynamickými účinky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
9th International Conference and Exhibition
ISBN
94-7644-611-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
1-10
Publisher name
University of Edinburgh
Place of publication
London, UK
Event location
London
Event date
Jun 20, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—