All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Skid resistance of cement-concrete pavements in relation to road safety

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F10%3APU87351" target="_blank" >RIV/00216305:26110/10:PU87351 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Protismykové vlastnosti CB vozovek ve vztahu k bezpečnosti silničního provozu

  • Original language description

    Bezpečnost silničního provozu je spojována s hodnocením protismykových vlastností vozovek (dále PVV) a nerovnosti povrchů vozovek. Obecně povrchy dálnic a rychlostních silnic s cementobetonovým krytem (dále CBK) by měly mít z hlediska povrchových vlastností vyšší bezpečnost. Povrchy nevykazují nerovnosti, ve kterých by se zdržovala voda, neboť na rozdíl od asfaltových povrchů (dále AB) nedochází k vývoji trvalých (viskózních a plastických) deformací, které se projeví jako vyjeté koleje, různé deformacea ztráta makrotextury povrchů. Znevýhodnění asfaltových vozovek vyplývá také z jejich používání ve všech místech, kde se nerovnosti hlavně vytvářejí - na vysokých násypech, na mostech a v jejich okolí. Na druhé straně PVV CBK jsou od počátku používání technologie úpravy povrchů taženou jutou na několika úsecích neočekávaně nízké a to už od doby uvedení vozovky do provozu.

  • Czech name

    Protismykové vlastnosti CB vozovek ve vztahu k bezpečnosti silničního provozu

  • Czech description

    Bezpečnost silničního provozu je spojována s hodnocením protismykových vlastností vozovek (dále PVV) a nerovnosti povrchů vozovek. Obecně povrchy dálnic a rychlostních silnic s cementobetonovým krytem (dále CBK) by měly mít z hlediska povrchových vlastností vyšší bezpečnost. Povrchy nevykazují nerovnosti, ve kterých by se zdržovala voda, neboť na rozdíl od asfaltových povrchů (dále AB) nedochází k vývoji trvalých (viskózních a plastických) deformací, které se projeví jako vyjeté koleje, různé deformacea ztráta makrotextury povrchů. Znevýhodnění asfaltových vozovek vyplývá také z jejich používání ve všech místech, kde se nerovnosti hlavně vytvářejí - na vysokých násypech, na mostech a v jejich okolí. Na druhé straně PVV CBK jsou od počátku používání technologie úpravy povrchů taženou jutou na několika úsecích neočekávaně nízké a to už od doby uvedení vozovky do provozu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CG923-038-910" target="_blank" >CG923-038-910: Improvement of new and repaired Portland-cement concrete pavement skid resistance durability in heavy traffic loading</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník přednášek Betonové vozovky 2010

  • ISBN

    978-80-254-7566-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Svaz výrobců cementu ČR, DS Praha, Skanska

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Jun 10, 2010

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article