Skid resistance of cement-concrete pavements in relation to road safety
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F10%3APU87351" target="_blank" >RIV/00216305:26110/10:PU87351 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Protismykové vlastnosti CB vozovek ve vztahu k bezpečnosti silničního provozu
Original language description
Bezpečnost silničního provozu je spojována s hodnocením protismykových vlastností vozovek (dále PVV) a nerovnosti povrchů vozovek. Obecně povrchy dálnic a rychlostních silnic s cementobetonovým krytem (dále CBK) by měly mít z hlediska povrchových vlastností vyšší bezpečnost. Povrchy nevykazují nerovnosti, ve kterých by se zdržovala voda, neboť na rozdíl od asfaltových povrchů (dále AB) nedochází k vývoji trvalých (viskózních a plastických) deformací, které se projeví jako vyjeté koleje, různé deformacea ztráta makrotextury povrchů. Znevýhodnění asfaltových vozovek vyplývá také z jejich používání ve všech místech, kde se nerovnosti hlavně vytvářejí - na vysokých násypech, na mostech a v jejich okolí. Na druhé straně PVV CBK jsou od počátku používání technologie úpravy povrchů taženou jutou na několika úsecích neočekávaně nízké a to už od doby uvedení vozovky do provozu.
Czech name
Protismykové vlastnosti CB vozovek ve vztahu k bezpečnosti silničního provozu
Czech description
Bezpečnost silničního provozu je spojována s hodnocením protismykových vlastností vozovek (dále PVV) a nerovnosti povrchů vozovek. Obecně povrchy dálnic a rychlostních silnic s cementobetonovým krytem (dále CBK) by měly mít z hlediska povrchových vlastností vyšší bezpečnost. Povrchy nevykazují nerovnosti, ve kterých by se zdržovala voda, neboť na rozdíl od asfaltových povrchů (dále AB) nedochází k vývoji trvalých (viskózních a plastických) deformací, které se projeví jako vyjeté koleje, různé deformacea ztráta makrotextury povrchů. Znevýhodnění asfaltových vozovek vyplývá také z jejich používání ve všech místech, kde se nerovnosti hlavně vytvářejí - na vysokých násypech, na mostech a v jejich okolí. Na druhé straně PVV CBK jsou od počátku používání technologie úpravy povrchů taženou jutou na několika úsecích neočekávaně nízké a to už od doby uvedení vozovky do provozu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CG923-038-910" target="_blank" >CG923-038-910: Improvement of new and repaired Portland-cement concrete pavement skid resistance durability in heavy traffic loading</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník přednášek Betonové vozovky 2010
ISBN
978-80-254-7566-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
19
Pages from-to
—
Publisher name
Svaz výrobců cementu ČR, DS Praha, Skanska
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Jun 10, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—