Principles for the use of pavement surface courses and maintenance and repair technologies in terms of skid resistance
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10001837" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10001837 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zásady pro použití obrusných vrstev a technologií údržby a oprav povrchů vozovek z hlediska protismykových vlastností
Original language description
Metodika má sloužit k výběru obrusné vrstvy vozovky nebo technologie údržby a oprav povrchu vozovky, s přihlédnutím k požadovanému hodnocení protismykových vlastností povrchů vozovek. Metodika také upřesňuje, jaké jsou současné možnosti měření protismykových vlastností povrchů vozovek v terénu a v laboratoři, jaké jsou možnosti predikce vývoje tohoto proměnného parametru a uvádí obvyklé životnosti vybraných obrusných vrstev a povrchových úprav vozovek z hlediska protismykových vlastností.Tato metodika aktualizuje informace uvedené v metodickém pokynu "Zásady pro použití obrusných vrstev vozovky z hlediska protismykových vlastností" zpracovaném sdružením Měření PVV - Nekula, Plachý (schváleno Ministerstvem dopravy pod č.j. 424/06-120-RS/2 ze dne 28.7.2006 s účinností od 1.8.2006).
Czech name
Zásady pro použití obrusných vrstev a technologií údržby a oprav povrchů vozovek z hlediska protismykových vlastností
Czech description
Metodika má sloužit k výběru obrusné vrstvy vozovky nebo technologie údržby a oprav povrchu vozovky, s přihlédnutím k požadovanému hodnocení protismykových vlastností povrchů vozovek. Metodika také upřesňuje, jaké jsou současné možnosti měření protismykových vlastností povrchů vozovek v terénu a v laboratoři, jaké jsou možnosti predikce vývoje tohoto proměnného parametru a uvádí obvyklé životnosti vybraných obrusných vrstev a povrchových úprav vozovek z hlediska protismykových vlastností.Tato metodika aktualizuje informace uvedené v metodickém pokynu "Zásady pro použití obrusných vrstev vozovky z hlediska protismykových vlastností" zpracovaném sdružením Měření PVV - Nekula, Plachý (schváleno Ministerstvem dopravy pod č.j. 424/06-120-RS/2 ze dne 28.7.2006 s účinností od 1.8.2006).
Classification
Type
N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK01000110" target="_blank" >CK01000110: Lifespan of skid resistance properties of road surfaces, its prediction and actual development over time</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Metodika protismyky
Regulation ID
MD-2899/2024-730/40
Technical parameters
metodika je zdarma ke stažení na adrese: https://www.shopcdv.cz/cs/metodika-protismykove-vlastnosti Obsahuje následující kapitoly: - Povrchy vozovek - Měření a sledování - Co ovlivňuje výsledky měření - Obvyklé životnosti protismykových vlastností - Vlastní popis metodiky (Predikce vývoje protismykových vlastností, Volba zavedené obrusné vrstvy/technologie údržby, Ověření nové obrusné vrstvy/technologie údržby)
Economical parameters
Díky tomu, že jsou zde na jednom místě shrnuty aktuální informace k této problematice a srovnán vývoj protismyk. vlastností různých obrusných vrstev a technologií údržby vozovek, a to ve vazbě na intenzitu dopravy a ohladitelnost hrubého kameniva, mohou se projektanti a správci pozemních komunikací snadněji a erudovaněji rozhodnout o tom, jakou obrusnou vrstvu/technologii obnovy protismyk. vlastností povrchů vozovek zvolit pro konkrétní případy. Díky uvedeným obvyklým životnostem protismyk. vlastností povrchu vozovky a uvedeným způsobům provádění jejich predikce bude možné vhodněji vybírat obrusné vrstvy/technologie údržby a přesněji plánovat náklady. To by mělo přinést úspory nákladů životního cyklu vozovky. Metodika také zdůrazňuje význam kontroly dodržování požadavků na bezpečnostní protismyk. úpravy (BPÚ) a význam jejich aplikace v případě zvýšeného výskytu dopravních nehod. To se zase může pozitivně promítnout do zvýšení bezpečnosti provozu.
Certification body designation
Ministerstvo dopravy
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů