All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The influence of road surface properties to road accidents

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU102119" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU102119 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    VLIV POVRCHOVÝCH VLASTNOSTÍ VOZOVEK POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ NA NEHODOVOST

  • Original language description

    Navzdory závazku České republiky v Národní strategii bezpečnosti silničního provozu z roku 2004 se nehodovost v posledních letech snižovala jen pozvolna. Stanovený cíl nebyl splněn a bez systematických opatření nebude splněn ani cíl následující. Další skutečností, která však není obecně známa, je, že od počátku měření povrchů silnic a dálnic v ČR před 35 lety jsou protismykové vlastnosti v současnosti nejhorší. Hlavně v letech 1995 až 2008 se vlivem velkého nárůstu intenzit dopravy prudce zhoršil stav povrchů vozovek, zvláště dálnic a nejzatíženějších silnic. Mezi roky 2005 až 2009 se v ČR délka komunikací hodnocených klasifikačními stupni 4 – nevyhovující a 5 – havarijní stav zvýšila o 100 %, takže v nevyhovujícím a havarijním stavu je dnes minimálně 30 % povrchů. V příspěvku si klademe otázku, zda nemohou za některé dopravní nehody špatné povrchové vlastnosti vozovek. Jsou zmíněna možná řešení ke snížení počtu dopravních nehod s fatálními důsledky.

  • Czech name

    VLIV POVRCHOVÝCH VLASTNOSTÍ VOZOVEK POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ NA NEHODOVOST

  • Czech description

    Navzdory závazku České republiky v Národní strategii bezpečnosti silničního provozu z roku 2004 se nehodovost v posledních letech snižovala jen pozvolna. Stanovený cíl nebyl splněn a bez systematických opatření nebude splněn ani cíl následující. Další skutečností, která však není obecně známa, je, že od počátku měření povrchů silnic a dálnic v ČR před 35 lety jsou protismykové vlastnosti v současnosti nejhorší. Hlavně v letech 1995 až 2008 se vlivem velkého nárůstu intenzit dopravy prudce zhoršil stav povrchů vozovek, zvláště dálnic a nejzatíženějších silnic. Mezi roky 2005 až 2009 se v ČR délka komunikací hodnocených klasifikačními stupni 4 – nevyhovující a 5 – havarijní stav zvýšila o 100 %, takže v nevyhovujícím a havarijním stavu je dnes minimálně 30 % povrchů. V příspěvku si klademe otázku, zda nemohou za některé dopravní nehody špatné povrchové vlastnosti vozovek. Jsou zmíněna možná řešení ke snížení počtu dopravních nehod s fatálními důsledky.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA02030479" target="_blank" >TA02030479: Introduction of laboratory test method according to prEN 12697-49 to determinate the skid resistance and its development depending on traffic loading to decrease traffic accidents and to prolong life-time of pavement wearing courses</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2012

  • Issue of the periodical within the volume

    12

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    335-339

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database