Measuring Speed Influence on Skid Resistance of Road Pavement Surface
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU122270" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU122270 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/vliv-merici-rychlosti-na-protismykove-vlastnosti-povrchu-vozovky/" target="_blank" >http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/vliv-merici-rychlosti-na-protismykove-vlastnosti-povrchu-vozovky/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv měřicí rychlosti na protismykové vlastnosti povrchu vozovky
Original language description
V článku je vysvětlen vliv měřicí rychlosti na součinitel podélného tření povrchu vozovky. Pokles součinitele tření s rostoucí rychlostí je významně ovlivněn makrotexturou povrchu vozovky, což dokazují výsledky měření prezentované v článku. Vzhledem k tomu, že dobré protismykové vlastnosti povrchu vozovky jsou zásadní pro zajištění bezpečné jízdy a snížení nehodovosti, je nutné je zjišťovat i v rychlostech, které se blíží povoleným rychlostem na pozemních komunikacích. Uvedené grafy ukazují, že protismykové vlastnosti povrchu vozovky, které jsou při rychlosti 60 km/h hodnoceny jako vyhovující, mohou být při měřicí rychlosti 120 km/h v havarijním stavu.
Czech name
Vliv měřicí rychlosti na protismykové vlastnosti povrchu vozovky
Czech description
V článku je vysvětlen vliv měřicí rychlosti na součinitel podélného tření povrchu vozovky. Pokles součinitele tření s rostoucí rychlostí je významně ovlivněn makrotexturou povrchu vozovky, což dokazují výsledky měření prezentované v článku. Vzhledem k tomu, že dobré protismykové vlastnosti povrchu vozovky jsou zásadní pro zajištění bezpečné jízdy a snížení nehodovosti, je nutné je zjišťovat i v rychlostech, které se blíží povoleným rychlostem na pozemních komunikacích. Uvedené grafy ukazují, že protismykové vlastnosti povrchu vozovky, které jsou při rychlosti 60 km/h hodnoceny jako vyhovující, mohou být při měřicí rychlosti 120 km/h v havarijním stavu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04031769" target="_blank" >TA04031769: Development adaptive interactive system for increasing safety of vehicle crew and its use for evaluation of pavement surface characteristics</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silnice a železnice
ISSN
1801-822X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
Neuveden
Issue of the periodical within the volume
1/2016
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
3
Pages from-to
10-12
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—