All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

LONGITUDINAL FRICITON COEFFICIENT DEPENDANCE ON MEASURING SPEED

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU113011" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU113011 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ZÁVISLOST SOUČINITELE PODÉLNÉHO TŘENÍ NA MĚŘICÍ RYCHLOSTI

  • Original language description

    V článku je popsána problematika poklesu hodnot součinitele podélného tření v závislosti na měřicí rychlosti a hodnotě makrotextury povrchu vozovky. Na 73 úsecích s různou technologií obrusné vrstvy byly změřeny hodnoty součinitele podélného tření fp a hodnoty makrotextury povrchu vozovky MPD. Pomocí regresní analýzy byl z naměřených výsledků stanoven vztah, který umožňuje přepočet součinitele podélného tření fp pro různé měřicí rychlosti. Pro výpočet je nutné znát hodnotu součinitele podélného tření fp při měřicí rychlosti 60 km/h a hodnotu makrotextury povrchu MPD. Znalost hodnoty součinitele tření povrchu vozovky při vyšších rychlostech je velmi důležitá. Vyhovující protismykové vlastnosti při rychlosti 60 km/h mohou být při rychlosti 120 km/h havarijní, pokud povrch vozovky nemá dostatečnou makrotexturu.

  • Czech name

    ZÁVISLOST SOUČINITELE PODÉLNÉHO TŘENÍ NA MĚŘICÍ RYCHLOSTI

  • Czech description

    V článku je popsána problematika poklesu hodnot součinitele podélného tření v závislosti na měřicí rychlosti a hodnotě makrotextury povrchu vozovky. Na 73 úsecích s různou technologií obrusné vrstvy byly změřeny hodnoty součinitele podélného tření fp a hodnoty makrotextury povrchu vozovky MPD. Pomocí regresní analýzy byl z naměřených výsledků stanoven vztah, který umožňuje přepočet součinitele podélného tření fp pro různé měřicí rychlosti. Pro výpočet je nutné znát hodnotu součinitele podélného tření fp při měřicí rychlosti 60 km/h a hodnotu makrotextury povrchu MPD. Znalost hodnoty součinitele tření povrchu vozovky při vyšších rychlostech je velmi důležitá. Vyhovující protismykové vlastnosti při rychlosti 60 km/h mohou být při rychlosti 120 km/h havarijní, pokud povrch vozovky nemá dostatečnou makrotexturu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA04031769" target="_blank" >TA04031769: Development adaptive interactive system for increasing safety of vehicle crew and its use for evaluation of pavement surface characteristics</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Juniorstav 2015, Sborník abstraktů

  • ISBN

    978-80-214-5091-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    1-7

  • Publisher name

    Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební, Veveří 331/95, 602 00 Bno

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 29, 2015

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article