LONGITUDINAL FRICITON COEFFICIENT DEPENDANCE ON MEASURING SPEED
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU113011" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU113011 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ZÁVISLOST SOUČINITELE PODÉLNÉHO TŘENÍ NA MĚŘICÍ RYCHLOSTI
Original language description
V článku je popsána problematika poklesu hodnot součinitele podélného tření v závislosti na měřicí rychlosti a hodnotě makrotextury povrchu vozovky. Na 73 úsecích s různou technologií obrusné vrstvy byly změřeny hodnoty součinitele podélného tření fp a hodnoty makrotextury povrchu vozovky MPD. Pomocí regresní analýzy byl z naměřených výsledků stanoven vztah, který umožňuje přepočet součinitele podélného tření fp pro různé měřicí rychlosti. Pro výpočet je nutné znát hodnotu součinitele podélného tření fp při měřicí rychlosti 60 km/h a hodnotu makrotextury povrchu MPD. Znalost hodnoty součinitele tření povrchu vozovky při vyšších rychlostech je velmi důležitá. Vyhovující protismykové vlastnosti při rychlosti 60 km/h mohou být při rychlosti 120 km/h havarijní, pokud povrch vozovky nemá dostatečnou makrotexturu.
Czech name
ZÁVISLOST SOUČINITELE PODÉLNÉHO TŘENÍ NA MĚŘICÍ RYCHLOSTI
Czech description
V článku je popsána problematika poklesu hodnot součinitele podélného tření v závislosti na měřicí rychlosti a hodnotě makrotextury povrchu vozovky. Na 73 úsecích s různou technologií obrusné vrstvy byly změřeny hodnoty součinitele podélného tření fp a hodnoty makrotextury povrchu vozovky MPD. Pomocí regresní analýzy byl z naměřených výsledků stanoven vztah, který umožňuje přepočet součinitele podélného tření fp pro různé měřicí rychlosti. Pro výpočet je nutné znát hodnotu součinitele podélného tření fp při měřicí rychlosti 60 km/h a hodnotu makrotextury povrchu MPD. Znalost hodnoty součinitele tření povrchu vozovky při vyšších rychlostech je velmi důležitá. Vyhovující protismykové vlastnosti při rychlosti 60 km/h mohou být při rychlosti 120 km/h havarijní, pokud povrch vozovky nemá dostatečnou makrotexturu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04031769" target="_blank" >TA04031769: Development adaptive interactive system for increasing safety of vehicle crew and its use for evaluation of pavement surface characteristics</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Juniorstav 2015, Sborník abstraktů
ISBN
978-80-214-5091-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
1-7
Publisher name
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební, Veveří 331/95, 602 00 Bno
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 29, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—