Bus Rapid Transit in the city of Brno
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU96934" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU96934 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rychlá autobusová doprava v Brně
Original language description
Vysoká rychlost, vysoká kapacity, nízké náklady. Tyto tři faktory popisují rychlou autobusovou dopravu jako progresivní systém. Předpokladem vysoké rychlosti je mimo jiné počet zastávek. Pro železniční dopravu stejně jako pro dopravní systémy ve velkýchměstech je typická existence více vrstev - pomalé a rychlé linky. Město Brno má radiální tramvajový systém, přestože některé trati jsou rychlodrážního charakteru, rychlost přepravy je velmi nízká. Chybí zabezpečovací zařízení, existuje velký počet oblouků s malým poloměrem a některéú seky nezbytně potřebují rekonstrukci, ale město nemá dostatek financí na nápravu těchto problémů. Přesto nový územní plán města Brna předpokládá stavbu nových tratí, na které mnohé rozvojové části města budou čekat dlouhoudobu. Rychlá autobusová doprava může být řešením. Tento článek popisuje možnosti pilotní linky rychlé autobusové dopravy v Brně.
Czech name
Rychlá autobusová doprava v Brně
Czech description
Vysoká rychlost, vysoká kapacity, nízké náklady. Tyto tři faktory popisují rychlou autobusovou dopravu jako progresivní systém. Předpokladem vysoké rychlosti je mimo jiné počet zastávek. Pro železniční dopravu stejně jako pro dopravní systémy ve velkýchměstech je typická existence více vrstev - pomalé a rychlé linky. Město Brno má radiální tramvajový systém, přestože některé trati jsou rychlodrážního charakteru, rychlost přepravy je velmi nízká. Chybí zabezpečovací zařízení, existuje velký počet oblouků s malým poloměrem a některéú seky nezbytně potřebují rekonstrukci, ale město nemá dostatek financí na nápravu těchto problémů. Přesto nový územní plán města Brna předpokládá stavbu nových tratí, na které mnohé rozvojové části města budou čekat dlouhoudobu. Rychlá autobusová doprava může být řešením. Tento článek popisuje možnosti pilotní linky rychlé autobusové dopravy v Brně.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA01030305" target="_blank" >TA01030305: Traffic flow harmonisation and increasing the road capacity in work zones on highways using co-operative portable ITS systems - Portable active traffic management</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Juniorstav 2012
ISBN
978-80-214-4393-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
222-222
Publisher name
Vysoké učení technické v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 26, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—