CROSSROAD DESIGN USING MICRO-SIMULATION
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU97020" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU97020 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Návrh křižovatky pomocí mikrosimulací
Original language description
Modelování dopravy není žádnou novinkou, avšak teprve v poslední době se začínají objevovat aplikace, které umožní přístup k této disciplíně širší odborné veřejnosti. Tyto aplikace dávají dopravním inženýrům do ruky nástroj, který jim umožní v krátkém čase namodelovat i složité dopravní sítě, experimentovat s možnými řešeními a ihned porovnávat výsledky. Cílem bylo ověřit, zda je možno takovýchto modelů využít k návrhu dopravního řešení, které by eliminovaly případy, kdy je na základě špatného úsudku nebo výpočtu realizováno dopravní řešení za desítky nebo stovky milionů korun. Takováto řešení nejsou však zcela efektivní a často vedou i ke zhoršení stávající situace. Pro ověření dané metody byla zvolena dvojce křižovatek na silnici I/43. Účelem článku je popsat postup od zpracování dat, přes ověřování a ladění modelu na stávajícím stavu, až po ono kýžené experimentování a hledání řešení. V našem případě se jedná o zkapacitnění křižovatek I/43 x II/386 a I/43 x II/379. Ve stávajícím stavu jsou křižovatky kapacitně zcela nevyhovující, především v pátek odpoledne (14-18h) a v neděli na večer (17-20h). V těchto hodinách dochází k tvorbě několik kilometrů dlouhých kolon, přičemž není k dispozici adekvátní objízdná trasa. Křižovatka I/43 x II/386 je styková tvaru T a problémové je levé odbočení ve směru z Kuřimi do Lipůvky, zejména v odpoledních hodinách v pracovní dny. Druhá křižovatka (I/43 x II/379) ležící v obci Lipůvka je okružní v provizorním provedení a byla zřízena v rámci objízdné trasy. Jedná se tedy o řešení, které nikdy nebylo dimenzováno na běžný provoz a je pro dlouhodobé řešení dopravní situace nepřijatelné.
Czech name
Návrh křižovatky pomocí mikrosimulací
Czech description
Modelování dopravy není žádnou novinkou, avšak teprve v poslední době se začínají objevovat aplikace, které umožní přístup k této disciplíně širší odborné veřejnosti. Tyto aplikace dávají dopravním inženýrům do ruky nástroj, který jim umožní v krátkém čase namodelovat i složité dopravní sítě, experimentovat s možnými řešeními a ihned porovnávat výsledky. Cílem bylo ověřit, zda je možno takovýchto modelů využít k návrhu dopravního řešení, které by eliminovaly případy, kdy je na základě špatného úsudku nebo výpočtu realizováno dopravní řešení za desítky nebo stovky milionů korun. Takováto řešení nejsou však zcela efektivní a často vedou i ke zhoršení stávající situace. Pro ověření dané metody byla zvolena dvojce křižovatek na silnici I/43. Účelem článku je popsat postup od zpracování dat, přes ověřování a ladění modelu na stávajícím stavu, až po ono kýžené experimentování a hledání řešení. V našem případě se jedná o zkapacitnění křižovatek I/43 x II/386 a I/43 x II/379. Ve stávajícím stavu jsou křižovatky kapacitně zcela nevyhovující, především v pátek odpoledne (14-18h) a v neděli na večer (17-20h). V těchto hodinách dochází k tvorbě několik kilometrů dlouhých kolon, přičemž není k dispozici adekvátní objízdná trasa. Křižovatka I/43 x II/386 je styková tvaru T a problémové je levé odbočení ve směru z Kuřimi do Lipůvky, zejména v odpoledních hodinách v pracovní dny. Druhá křižovatka (I/43 x II/379) ležící v obci Lipůvka je okružní v provizorním provedení a byla zřízena v rámci objízdné trasy. Jedná se tedy o řešení, které nikdy nebylo dimenzováno na běžný provoz a je pro dlouhodobé řešení dopravní situace nepřijatelné.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA01030305" target="_blank" >TA01030305: Traffic flow harmonisation and increasing the road capacity in work zones on highways using co-operative portable ITS systems - Portable active traffic management</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Juniorstav 2012
ISBN
978-80-214-4393-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
201-201
Publisher name
Vysoké učení technické v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 26, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—