All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of Adaptive interactive system to increase the safety of the crew vehicle and its use for evaluation of surface properties of roadways

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU121158" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU121158 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vývoj adaptivního interaktivního systému pro zvýšení bezpečnosti osádky vozidel a jeho využití pro hodnocení povrchových vlastností vozovek

  • Original language description

    Metod zabývajících se měřením povrchových parametrů pozemních komunikací je celá řada. Mezi ty základní patří: analýza laserového měření, odhad koeficientu tření z příčného pohybu vozidla, odhad za pomoci modelu vozidla či měření pomocí přídavného kolečka. Z pohledu on-line měření povrchových vlastností pozemní komunikace je velice přínosný odhad za pomoci modelu vozidla, kdy do modelu vstupují měřená data z GPS snímače polohy, akcelerometru, sensoru otáček a přenášeného výkonu na kolech, ABS/ESP sensorů a veličiny popisující výkonové parametry motoru. Základem tohoto přístupu je členění modelu do několika základních tříd (každá z nich předpokládá jiné povrchové podmínky), vyhodnocení vstupních dat a porovnání očekávané odezvy vozidla s reálnou odezvou. Podmínky na vozovce se následně určí z odchylek jednotlivých tříd modelu, kdy typ povrchu modelu s nejmenší odchylkou je považován za správný. Jiným přístupem je odhad koeficientu tření z příčného pohybu vozidla. Vstupem do tohoto modelu jsou hodnoty rychlosti vozidla, stáčivé rychlosti a rychlosti pohybu volantu, ze kterých se odvozuje index povrchu pozemní komunikace. Systém shodně předpokládá členění povrchu vozovky do několika základních tříd, pro které je rozdělení indexu povrchu předem empiricky odvozeno. Za použití Bayesovských odhadů je tak na základě měřeného indexu vybrána nejpravděpodobnější třída typu povrchu, pro kterou je koeficient tření vyhodnocen. Tento příspěvek si klade za cíl přiblížit návrh a testování jednoho takovéhoto modelu.

  • Czech name

    Vývoj adaptivního interaktivního systému pro zvýšení bezpečnosti osádky vozidel a jeho využití pro hodnocení povrchových vlastností vozovek

  • Czech description

    Metod zabývajících se měřením povrchových parametrů pozemních komunikací je celá řada. Mezi ty základní patří: analýza laserového měření, odhad koeficientu tření z příčného pohybu vozidla, odhad za pomoci modelu vozidla či měření pomocí přídavného kolečka. Z pohledu on-line měření povrchových vlastností pozemní komunikace je velice přínosný odhad za pomoci modelu vozidla, kdy do modelu vstupují měřená data z GPS snímače polohy, akcelerometru, sensoru otáček a přenášeného výkonu na kolech, ABS/ESP sensorů a veličiny popisující výkonové parametry motoru. Základem tohoto přístupu je členění modelu do několika základních tříd (každá z nich předpokládá jiné povrchové podmínky), vyhodnocení vstupních dat a porovnání očekávané odezvy vozidla s reálnou odezvou. Podmínky na vozovce se následně určí z odchylek jednotlivých tříd modelu, kdy typ povrchu modelu s nejmenší odchylkou je považován za správný. Jiným přístupem je odhad koeficientu tření z příčného pohybu vozidla. Vstupem do tohoto modelu jsou hodnoty rychlosti vozidla, stáčivé rychlosti a rychlosti pohybu volantu, ze kterých se odvozuje index povrchu pozemní komunikace. Systém shodně předpokládá členění povrchu vozovky do několika základních tříd, pro které je rozdělení indexu povrchu předem empiricky odvozeno. Za použití Bayesovských odhadů je tak na základě měřeného indexu vybrána nejpravděpodobnější třída typu povrchu, pro kterou je koeficient tření vyhodnocen. Tento příspěvek si klade za cíl přiblížit návrh a testování jednoho takovéhoto modelu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA04031769" target="_blank" >TA04031769: Development adaptive interactive system for increasing safety of vehicle crew and its use for evaluation of pavement surface characteristics</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků z odborné konference Zvýšení bezpečnosti provozu vozidel ozbrojených sil

  • ISBN

    978-80-904625-8-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    104

  • Pages from-to

    47-54

  • Publisher name

    Velitelství výcviku - Vojenská akademie, Vyškov

  • Place of publication

    Vyškov

  • Event location

    Vyškov

  • Event date

    Nov 1, 2016

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article