Longitudinal pavement surface unevenness measurement system installed on the measuring vehicle
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000091" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000091 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Systém měření podélné nerovnosti povrchů vozovek instalovaný na měřicí vozidlo
Original language description
Funkční vzorek představuje doplnění měřicího vozidla provádějícího měření protismykových vlastností povrchů vozovek (parametr Fp – součinitel podélného tření) o systém umožňující měření podélných nerovností povrchů vozovek (parametr IRI – mezinárodní index nerovnosti). Systém je nainstalován do vozidla Mercedes-Benz Sprinter a je založen na měření za jízdy měřicího vozidla při spuštěném závěsu pro měření protismykových vlastností povrchů vozovek s měřicím kolem (osazeným referenční pneumatikou), které je dotlačováno k povrchu vozovky silou 1000 N. Systém maximalizuje stabilitu závěsu při měření za vysokých rychlostí a provádí odečet hodnot odpovídajících profilu povrchu vozovky v jízdní stopě, ze kterých se následně počítají parametry podélné nerovnosti povrchu vozovky, např. parametr IRI.
Czech name
Systém měření podélné nerovnosti povrchů vozovek instalovaný na měřicí vozidlo
Czech description
Funkční vzorek představuje doplnění měřicího vozidla provádějícího měření protismykových vlastností povrchů vozovek (parametr Fp – součinitel podélného tření) o systém umožňující měření podélných nerovností povrchů vozovek (parametr IRI – mezinárodní index nerovnosti). Systém je nainstalován do vozidla Mercedes-Benz Sprinter a je založen na měření za jízdy měřicího vozidla při spuštěném závěsu pro měření protismykových vlastností povrchů vozovek s měřicím kolem (osazeným referenční pneumatikou), které je dotlačováno k povrchu vozovky silou 1000 N. Systém maximalizuje stabilitu závěsu při měření za vysokých rychlostí a provádí odečet hodnot odpovídajících profilu povrchu vozovky v jízdní stopě, ze kterých se následně počítají parametry podélné nerovnosti povrchu vozovky, např. parametr IRI.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TP01010056" target="_blank" >TP01010056: Innovation for transport</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
m.vozidlo-IRI
Numerical identification
—
Technical parameters
Tento systém byl doplněn o hardwarové komponenty, které maximalizují stabilitu závěsu při měření za vysokých rychlostí a provádí odečet hodnot odpovídajících profilu povrchu vozovky v jízdní stopě, z kterých se následně počítají parametry podélné nerovnosti povrchu vozovky, např. parametr IRI. Upravena byla také softwarová část zařízení, do které byly doplněny funkce pro záznam, vyhodnocení a export dat odpovídajících sejmutému profilu povrchu vozovky, ve vazbě na ujetou vzdálenost měřicího vozidla. Využita byla přítomnost sklopného závěsu s měřicím kolem (který je pneumatickým systémem přitlačován k povrchu vozovky), která umožňuje kontaktní způsob měření přímo v místě, kde se provádí měření protismykových vlastností povrchu vozovky.
Economical parameters
Výše popsaný systém se používá pro měření podélného profilu povrchu vozovky v levé jízdní stopě měřicího vozidla za účelem vyhodnocení parametru IRI a to ve dvou variantách: • současné měření podélných nerovností s měřením protismykových vlastností povrchů vozovek (preferovaná varianta), • samostatné měření podélných nerovností povrchů vozovek. Systém osazený do měřicího vozidla je možné využívat jak pro komerční účely, tak pro výzkumné účely (např.: souvislost obou parametrů, vliv nerovností na protismykové vlastnosti povrchů vozovek, možnosti zvýšení bezpečnosti provozu na PK).
Application category by cost
—
Owner IČO
44994575
Owner name
Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—