All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Longitudinal pavement surface unevenness measurement system installed on the measuring vehicle

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000091" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000091 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Systém měření podélné nerovnosti povrchů vozovek instalovaný na měřicí vozidlo

  • Original language description

    Funkční vzorek představuje doplnění měřicího vozidla provádějícího měření protismykových vlastností povrchů vozovek (parametr Fp – součinitel podélného tření) o systém umožňující měření podélných nerovností povrchů vozovek (parametr IRI – mezinárodní index nerovnosti). Systém je nainstalován do vozidla Mercedes-Benz Sprinter a je založen na měření za jízdy měřicího vozidla při spuštěném závěsu pro měření protismykových vlastností povrchů vozovek s měřicím kolem (osazeným referenční pneumatikou), které je dotlačováno k povrchu vozovky silou 1000 N. Systém maximalizuje stabilitu závěsu při měření za vysokých rychlostí a provádí odečet hodnot odpovídajících profilu povrchu vozovky v jízdní stopě, ze kterých se následně počítají parametry podélné nerovnosti povrchu vozovky, např. parametr IRI.

  • Czech name

    Systém měření podélné nerovnosti povrchů vozovek instalovaný na měřicí vozidlo

  • Czech description

    Funkční vzorek představuje doplnění měřicího vozidla provádějícího měření protismykových vlastností povrchů vozovek (parametr Fp – součinitel podélného tření) o systém umožňující měření podélných nerovností povrchů vozovek (parametr IRI – mezinárodní index nerovnosti). Systém je nainstalován do vozidla Mercedes-Benz Sprinter a je založen na měření za jízdy měřicího vozidla při spuštěném závěsu pro měření protismykových vlastností povrchů vozovek s měřicím kolem (osazeným referenční pneumatikou), které je dotlačováno k povrchu vozovky silou 1000 N. Systém maximalizuje stabilitu závěsu při měření za vysokých rychlostí a provádí odečet hodnot odpovídajících profilu povrchu vozovky v jízdní stopě, ze kterých se následně počítají parametry podélné nerovnosti povrchu vozovky, např. parametr IRI.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TP01010056" target="_blank" >TP01010056: Innovation for transport</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    m.vozidlo-IRI

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Tento systém byl doplněn o hardwarové komponenty, které maximalizují stabilitu závěsu při měření za vysokých rychlostí a provádí odečet hodnot odpovídajících profilu povrchu vozovky v jízdní stopě, z kterých se následně počítají parametry podélné nerovnosti povrchu vozovky, např. parametr IRI. Upravena byla také softwarová část zařízení, do které byly doplněny funkce pro záznam, vyhodnocení a export dat odpovídajících sejmutému profilu povrchu vozovky, ve vazbě na ujetou vzdálenost měřicího vozidla. Využita byla přítomnost sklopného závěsu s měřicím kolem (který je pneumatickým systémem přitlačován k povrchu vozovky), která umožňuje kontaktní způsob měření přímo v místě, kde se provádí měření protismykových vlastností povrchu vozovky.

  • Economical parameters

    Výše popsaný systém se používá pro měření podélného profilu povrchu vozovky v levé jízdní stopě měřicího vozidla za účelem vyhodnocení parametru IRI a to ve dvou variantách: • současné měření podélných nerovností s měřením protismykových vlastností povrchů vozovek (preferovaná varianta), • samostatné měření podélných nerovností povrchů vozovek. Systém osazený do měřicího vozidla je možné využívat jak pro komerční účely, tak pro výzkumné účely (např.: souvislost obou parametrů, vliv nerovností na protismykové vlastnosti povrchů vozovek, možnosti zvýšení bezpečnosti provozu na PK).

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    44994575

  • Owner name

    Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page