Possibility of Increasing the Load Bearing Capacity of Parapet Bridge Structures
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU125714" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU125714 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti zvýšení kapacity parapetních mostních konstrukcí
Original language description
Dodatečné předpínání je vhodné, spolehlivé a trvanlivé řešení pro zesílení stávajících železobetonových mostních konstrukcí. S vysokou S vysokou účinností dodatečného předpínání se můžeme setkat na mnoha realizovaných aplikacích při rekonstrukcích mostů po celém světě. Na silniční síti v České republice se stále nachází několik tisíc trámových a deskových mostů, které již nevyhovují svojí kapacitou náročným dopravním podmínkám. Nejstarší železobetonové trámové mosty, z let 1905–1915, jsou navrhované ještě podle Mostního řádu rakouského ministerstva železnic z roku 1904, kdy největším uvažovaným zatížením byl silniční parní válec o hmotnosti 18 tun. Na dnes platné hodnoty zatížení nejsou tyto mosty nadimenzovány. Příspěvek se zabývá zesilováním parapetních trámových mostů z let 1905-1930. Jedná se o mosty, které mají dva hlavní nosníky vytažené nad vozovku a mostovka je podporována příčníky. Příčníky spojují oba hlavní nosníky a spolu s nimi tvoří v příčném směru polorám, který zajišťuje prostorovou tuhost konstrukce. Rozpětí polí těchto mostů se nejčastěji pohybuje v rozmezí 15 až 25 m.
Czech name
Možnosti zvýšení kapacity parapetních mostních konstrukcí
Czech description
Dodatečné předpínání je vhodné, spolehlivé a trvanlivé řešení pro zesílení stávajících železobetonových mostních konstrukcí. S vysokou S vysokou účinností dodatečného předpínání se můžeme setkat na mnoha realizovaných aplikacích při rekonstrukcích mostů po celém světě. Na silniční síti v České republice se stále nachází několik tisíc trámových a deskových mostů, které již nevyhovují svojí kapacitou náročným dopravním podmínkám. Nejstarší železobetonové trámové mosty, z let 1905–1915, jsou navrhované ještě podle Mostního řádu rakouského ministerstva železnic z roku 1904, kdy největším uvažovaným zatížením byl silniční parní válec o hmotnosti 18 tun. Na dnes platné hodnoty zatížení nejsou tyto mosty nadimenzovány. Příspěvek se zabývá zesilováním parapetních trámových mostů z let 1905-1930. Jedná se o mosty, které mají dva hlavní nosníky vytažené nad vozovku a mostovka je podporována příčníky. Příčníky spojují oba hlavní nosníky a spolu s nimi tvoří v příčném směru polorám, který zajišťuje prostorovou tuhost konstrukce. Rozpětí polí těchto mostů se nejčastěji pohybuje v rozmezí 15 až 25 m.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
24. Betonářské dny Sborník příspěvků konference
ISBN
978-80-906759-0-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
1-7
Publisher name
Česká betonářská společnost ČSSI
Place of publication
Litomyšl
Event location
Litomyšl
Event date
Nov 22, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—