IS THE NEED FOR SOCIAL SCIENCES IN THE PEDAGOGICAL PREPARATION OF TECHNICAL AND PRACTICAL SUBJECTS TEACHERS?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU127585" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU127585 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
JE POTŘEBA SPOLEČENSKÝCH VĚD V PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ A PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ?
Original language description
Dlouhou dobu jsem se domnívala, že humanitní, společenské a technické vědy toho nemají příliš mnoho společného, že jde o dva rozdílné světy. Po jednadvaceti letech na Vysokém učení technickém v Brně naopak nacházím stále více styčných bodů. Čím více spolupracuji se stavebními podniky, musím s uspokojením konstatovat, že i zde jsou stále aktuálnější témata motivace, komunikace, dokonce i vzdělávání a firemní kultury, která se dříve zdála být doménou věd výhradně humanitních. Zdá se mi, že dosavadní bariéry rozvoje některých firem leží právě v oněch zmíněných prolínajících se tématech, a proto je dialog a schopnost najít společnou řeč přinejmenším v pedagogickém procesu přípravy učitelů technických oborů či praktického vyučování nanejvýš vhodný.
Czech name
JE POTŘEBA SPOLEČENSKÝCH VĚD V PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ A PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ?
Czech description
Dlouhou dobu jsem se domnívala, že humanitní, společenské a technické vědy toho nemají příliš mnoho společného, že jde o dva rozdílné světy. Po jednadvaceti letech na Vysokém učení technickém v Brně naopak nacházím stále více styčných bodů. Čím více spolupracuji se stavebními podniky, musím s uspokojením konstatovat, že i zde jsou stále aktuálnější témata motivace, komunikace, dokonce i vzdělávání a firemní kultury, která se dříve zdála být doménou věd výhradně humanitních. Zdá se mi, že dosavadní bariéry rozvoje některých firem leží právě v oněch zmíněných prolínajících se tématech, a proto je dialog a schopnost najít společnou řeč přinejmenším v pedagogickém procesu přípravy učitelů technických oborů či praktického vyučování nanejvýš vhodný.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
60500 - Other Humanities and the Arts
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Pedagogická přípravaučitelů praktického vyučování
ISBN
978-80-7481-201-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
1-13
Publisher name
Národní ústav pro vzdělávání
Place of publication
Praha
Event location
Beroun
Event date
Nov 30, 2017
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—