APPLICATION OF NUMERICAL MODELS ON TRANSPORT SYSTEM OF PRAGUE METRO D LINE
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F18%3APU126596" target="_blank" >RIV/00216305:26110/18:PU126596 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Užití numerických modelů v dopravním systému pražského metra D
Original language description
Příspěvek se zabývá posouzením části stavby pražského metra trasy D z hlediska evakuace osob, a to konkrétně o posouzení podzemní, víceúrovňové stanice Pankrác, která leží na nově budovaném úseku trasy. S ohledem na složité podmínky evakuace a zásahu záchranných složek u staveb umístěných pod povrchem země, je nutné klást velký důraz na bezpečnost a bezpečnostní opatření již v návrhové fázi. V dnešní době se setkáváme s různými metodami posuzování evakuace osob, vedle klasických normativních přístupů, můžeme narazit i na pokročilé metody požárního inženýrství, jako jsou numerické modely evakuace osob. V popisovaném příkladu předpokládáme, že ve stanici Pankrác zastaví současně dvě vlakové soupravy o plné obsazenosti a je nutné evakuovat pasažéry ze stanice na povrch do bezpečí. Studie obsahuje několik variant scénářů, populace, modelů chování, celkem provedeno 120 samostatných simulací evakuace stanice, vyhodnoceno přes 1 700 dílčích nebo celkových evakuačních časů. Vyhodnocení výsledků slouží pro optimalizaci dispozičního uspořádaní stanice a přilehlých částí s primárním zaměřením na srovnání efektivnosti jednotlivých variant evakuace.
Czech name
Užití numerických modelů v dopravním systému pražského metra D
Czech description
Příspěvek se zabývá posouzením části stavby pražského metra trasy D z hlediska evakuace osob, a to konkrétně o posouzení podzemní, víceúrovňové stanice Pankrác, která leží na nově budovaném úseku trasy. S ohledem na složité podmínky evakuace a zásahu záchranných složek u staveb umístěných pod povrchem země, je nutné klást velký důraz na bezpečnost a bezpečnostní opatření již v návrhové fázi. V dnešní době se setkáváme s různými metodami posuzování evakuace osob, vedle klasických normativních přístupů, můžeme narazit i na pokročilé metody požárního inženýrství, jako jsou numerické modely evakuace osob. V popisovaném příkladu předpokládáme, že ve stanici Pankrác zastaví současně dvě vlakové soupravy o plné obsazenosti a je nutné evakuovat pasažéry ze stanice na povrch do bezpečí. Studie obsahuje několik variant scénářů, populace, modelů chování, celkem provedeno 120 samostatných simulací evakuace stanice, vyhodnoceno přes 1 700 dílčích nebo celkových evakuačních časů. Vyhodnocení výsledků slouží pro optimalizaci dispozičního uspořádaní stanice a přilehlých částí s primárním zaměřením na srovnání efektivnosti jednotlivých variant evakuace.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků - JUNIORSTAV 2018
ISBN
978-80-86433-69-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
1-10
Publisher name
Vysoké učení technické v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 25, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—