Life extension when road repairs using glass-fiber reinforcement composites
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F18%3APU130219" target="_blank" >RIV/00216305:26110/18:PU130219 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prodloužení životnosti vozovek při opravách pomocí vyztužení sklovláknitými kompozity
Original language description
Použití sklovláknitých kompozitů zvyšuje odolnost vrstev vozovky proti pronikání trhlin, může tedy výrazně zvýšit dobu životnosti vozovek. Sklovláknité sítě mohou být použity pro nové konstrukce vozovek i pro opravy porušených vozovek. Díky své vysoké tahové pevnosti a nízkému protažení jsou vhodné pro retardaci trhlin nejen při rozšiřování nebo zpevňování okrajů vozovky. Trhliny v těchto případech vznikají často při poklesu rozšíření nebo okraje vozovky, což bývá častý způsob porušení zejména poměrně úzkých vozovek ve správě krajů a obcí. Způsob zkoušení asfaltových vrstev vyztužených sklovláknitou geomříží nebo geokompozitem není v současné době sjednocený a ucelený. Předkládaný článek se zabývá výrobou zkušebních vzorků, testováním kvality vyrobených vzorků a samotným testováním zkušebních těles s cílem laboratorně simulovat pojezd dopravy zatěžující vozovku. Testování bylo prováděno pomocí dotvarování s dynamickým cyklickým zatěžováním čtyřbodovým ohybem. Uspořádání zkoušky a postup zatěžování byl
Czech name
Prodloužení životnosti vozovek při opravách pomocí vyztužení sklovláknitými kompozity
Czech description
Použití sklovláknitých kompozitů zvyšuje odolnost vrstev vozovky proti pronikání trhlin, může tedy výrazně zvýšit dobu životnosti vozovek. Sklovláknité sítě mohou být použity pro nové konstrukce vozovek i pro opravy porušených vozovek. Díky své vysoké tahové pevnosti a nízkému protažení jsou vhodné pro retardaci trhlin nejen při rozšiřování nebo zpevňování okrajů vozovky. Trhliny v těchto případech vznikají často při poklesu rozšíření nebo okraje vozovky, což bývá častý způsob porušení zejména poměrně úzkých vozovek ve správě krajů a obcí. Způsob zkoušení asfaltových vrstev vyztužených sklovláknitou geomříží nebo geokompozitem není v současné době sjednocený a ucelený. Předkládaný článek se zabývá výrobou zkušebních vzorků, testováním kvality vyrobených vzorků a samotným testováním zkušebních těles s cílem laboratorně simulovat pojezd dopravy zatěžující vozovku. Testování bylo prováděno pomocí dotvarování s dynamickým cyklickým zatěžováním čtyřbodovým ohybem. Uspořádání zkoušky a postup zatěžování byl
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH01011292" target="_blank" >TH01011292: Research and application of new technologies of pavement structure construction and maintenance with lower thickness of bituminous layers</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů