Progresive technology to prolong asphalt pavements life time
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU126740" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU126740 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Progresivní technologie pro prodloužení doby životnosti asfaltových vozovek
Original language description
Současná podoba sítě silnic v České republice je výsledkem dlouhého historického vývoje. Průmyslová povaha země způsobuje střední až těžké dopravní zatížení i na silnicích II a III. třídy. Konstrukce vozovek těchto v hluboké minulosti vybudovaných silnic jsou náchylné k porušení všemi typy trhlin a deformacemi, zejména při krajnicích. Rekonstrukce a rozšíření silnic jsou zpravidla obtížně realizovatelné. Článek představuje výzkum zaměřený na použití tenkých asfaltových vrstev, které byly vyztuženy skleněnými mřížemi. Byly vyvinuty speciální samolepící skleněné mříže z velmi tenkých skleněných vláken chráněné speciální polymerním pokrytím. Díky speciální struktuře a polymernímu pokrytí vláken se technologie instalace skleněných mříží do mezivrstvy mezi obrusnou a ložní asfaltovou vrstvu projevila jako spolehlivá s vysokou odolností proti porušení během pokládky i následného hutnění asfaltových vrstev. Článek prezentuje prvotní výsledky laboratorních zkoušek, zejména zkoušky cyklickým zatěžováním s dotvarováním zkušebních těles, které prokazují pozitivní vliv skleněných mříží na omezení vývoje trhlin.
Czech name
Progresivní technologie pro prodloužení doby životnosti asfaltových vozovek
Czech description
Současná podoba sítě silnic v České republice je výsledkem dlouhého historického vývoje. Průmyslová povaha země způsobuje střední až těžké dopravní zatížení i na silnicích II a III. třídy. Konstrukce vozovek těchto v hluboké minulosti vybudovaných silnic jsou náchylné k porušení všemi typy trhlin a deformacemi, zejména při krajnicích. Rekonstrukce a rozšíření silnic jsou zpravidla obtížně realizovatelné. Článek představuje výzkum zaměřený na použití tenkých asfaltových vrstev, které byly vyztuženy skleněnými mřížemi. Byly vyvinuty speciální samolepící skleněné mříže z velmi tenkých skleněných vláken chráněné speciální polymerním pokrytím. Díky speciální struktuře a polymernímu pokrytí vláken se technologie instalace skleněných mříží do mezivrstvy mezi obrusnou a ložní asfaltovou vrstvu projevila jako spolehlivá s vysokou odolností proti porušení během pokládky i následného hutnění asfaltových vrstev. Článek prezentuje prvotní výsledky laboratorních zkoušek, zejména zkoušky cyklickým zatěžováním s dotvarováním zkušebních těles, které prokazují pozitivní vliv skleněných mříží na omezení vývoje trhlin.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH01011292" target="_blank" >TH01011292: Research and application of new technologies of pavement structure construction and maintenance with lower thickness of bituminous layers</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
ASFALTOVÉ VOZOVKY 2017
ISBN
978-80-906809-0-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
1-6
Publisher name
PRAGOPROJEKT, a.s., K Ryšánce 1668/16, 147 54 Praha 4
Place of publication
České Budějovice
Event location
České Budějovice
Event date
Nov 28, 2017
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—