ASPHALT MIXTURES WITH REINFORCED FIBERGLASS GRIDS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU150008" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU150008 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ASFALTOVÉ VRSTVY S VÝZTUŽNÝMI SKLOVLÁKNITÝMI MŘÍŽEMI
Original language description
Za účelem omezení vývoje trhlin v netuhých vozovkách lze mezi asfaltové vrstvy vkládat výztužné geosyntetické prvky (výztužné mříže, kompozity, netkané textilie). Obecně platí, že vozovka vyztužená geosyntetiky vykazuje 2krát až 14krát vyšší absorpci energie vznikající trhliny nežli nevyztužená vozovka. Často skloňovaným tématem odborné veřejnosti je, do jaké míry může vložení těchto výztužných prvků ovlivnit spojení asfaltových vrstev, které je důležité pro správnou funkci vyztužení ve vozovce. Příspěvek je zaměřen na posouzení vybraných faktorů ovlivňujících kvalitu spojení vyztužených asfaltových vrstev a představuje výsledky spojení vrstev na souvrstvích realizovaných v laboratoři, či na pokusném úseku, kde byly výztužné mříže umístěny pod tenkou obrusnou vrstvu tl. 30 mm. Důležitou součástí výzkumu bylo sledování účinků dopravního zatížení na spojení vrstev.
Czech name
ASFALTOVÉ VRSTVY S VÝZTUŽNÝMI SKLOVLÁKNITÝMI MŘÍŽEMI
Czech description
Za účelem omezení vývoje trhlin v netuhých vozovkách lze mezi asfaltové vrstvy vkládat výztužné geosyntetické prvky (výztužné mříže, kompozity, netkané textilie). Obecně platí, že vozovka vyztužená geosyntetiky vykazuje 2krát až 14krát vyšší absorpci energie vznikající trhliny nežli nevyztužená vozovka. Často skloňovaným tématem odborné veřejnosti je, do jaké míry může vložení těchto výztužných prvků ovlivnit spojení asfaltových vrstev, které je důležité pro správnou funkci vyztužení ve vozovce. Příspěvek je zaměřen na posouzení vybraných faktorů ovlivňujících kvalitu spojení vyztužených asfaltových vrstev a představuje výsledky spojení vrstev na souvrstvích realizovaných v laboratoři, či na pokusném úseku, kde byly výztužné mříže umístěny pod tenkou obrusnou vrstvu tl. 30 mm. Důležitou součástí výzkumu bylo sledování účinků dopravního zatížení na spojení vrstev.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK01000033" target="_blank" >CK01000033: Extend the life-time of regional and local road structures through innovative asphalt layers using high-strength composite materials</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů