All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

ASPHALT MIXTURES WITH REINFORCED FIBERGLASS GRIDS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU150008" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU150008 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ASFALTOVÉ VRSTVY S VÝZTUŽNÝMI SKLOVLÁKNITÝMI MŘÍŽEMI

  • Original language description

    Za účelem omezení vývoje trhlin v netuhých vozovkách lze mezi asfaltové vrstvy vkládat výztužné geosyntetické prvky (výztužné mříže, kompozity, netkané textilie). Obecně platí, že vozovka vyztužená geosyntetiky vykazuje 2krát až 14krát vyšší absorpci energie vznikající trhliny nežli nevyztužená vozovka. Často skloňovaným tématem odborné veřejnosti je, do jaké míry může vložení těchto výztužných prvků ovlivnit spojení asfaltových vrstev, které je důležité pro správnou funkci vyztužení ve vozovce. Příspěvek je zaměřen na posouzení vybraných faktorů ovlivňujících kvalitu spojení vyztužených asfaltových vrstev a představuje výsledky spojení vrstev na souvrstvích realizovaných v laboratoři, či na pokusném úseku, kde byly výztužné mříže umístěny pod tenkou obrusnou vrstvu tl. 30 mm. Důležitou součástí výzkumu bylo sledování účinků dopravního zatížení na spojení vrstev.

  • Czech name

    ASFALTOVÉ VRSTVY S VÝZTUŽNÝMI SKLOVLÁKNITÝMI MŘÍŽEMI

  • Czech description

    Za účelem omezení vývoje trhlin v netuhých vozovkách lze mezi asfaltové vrstvy vkládat výztužné geosyntetické prvky (výztužné mříže, kompozity, netkané textilie). Obecně platí, že vozovka vyztužená geosyntetiky vykazuje 2krát až 14krát vyšší absorpci energie vznikající trhliny nežli nevyztužená vozovka. Často skloňovaným tématem odborné veřejnosti je, do jaké míry může vložení těchto výztužných prvků ovlivnit spojení asfaltových vrstev, které je důležité pro správnou funkci vyztužení ve vozovce. Příspěvek je zaměřen na posouzení vybraných faktorů ovlivňujících kvalitu spojení vyztužených asfaltových vrstev a představuje výsledky spojení vrstev na souvrstvích realizovaných v laboratoři, či na pokusném úseku, kde byly výztužné mříže umístěny pod tenkou obrusnou vrstvu tl. 30 mm. Důležitou součástí výzkumu bylo sledování účinků dopravního zatížení na spojení vrstev.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK01000033" target="_blank" >CK01000033: Extend the life-time of regional and local road structures through innovative asphalt layers using high-strength composite materials</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů