All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Probability distribution of traffic demand on chosen weekday and time of day

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F21%3APU139382" target="_blank" >RIV/00216305:26110/21:PU139382 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/2021/01/JUNIORSTAV-2021.pdf" target="_blank" >https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/2021/01/JUNIORSTAV-2021.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozdělení pravděpodobnosti dopravní poptávky ve zvolený den a čas

  • Original language description

    Při dopravních průzkumech jsou relativně rutinně odhadovány poptávkové profily zobrazující čekávaný průběh poptávky v pracovní den či o víkendu. Skutečná poptávka však náhodně osciluje okolo odhadnuté hodnoty, což může vést mimo jiné k překročení kapacity a následně v důsledku poklesu kapacity ke tvorbě kongescí. Variabilita poptávky dosud nebyla z tohoto pohledu prakticky vůbec studována, může však hrát roli v dopravních modelech a dopravně-inženýrských úlohách. Výsledky neukazují jednoznačně jedno rozdělení. Celkově nejvhodněji se jeví rozdělení log-normální, což je podpořeno teoretickými předpoklady, avšak v některých dnech a časech vychází lépe normální nebo gamma rozdělení. Vliv bude patrně mít pravidelnost a míra poptávky v daný čas (např. pravidelná ranní špička).

  • Czech name

    Rozdělení pravděpodobnosti dopravní poptávky ve zvolený den a čas

  • Czech description

    Při dopravních průzkumech jsou relativně rutinně odhadovány poptávkové profily zobrazující čekávaný průběh poptávky v pracovní den či o víkendu. Skutečná poptávka však náhodně osciluje okolo odhadnuté hodnoty, což může vést mimo jiné k překročení kapacity a následně v důsledku poklesu kapacity ke tvorbě kongescí. Variabilita poptávky dosud nebyla z tohoto pohledu prakticky vůbec studována, může však hrát roli v dopravních modelech a dopravně-inženýrských úlohách. Výsledky neukazují jednoznačně jedno rozdělení. Celkově nejvhodněji se jeví rozdělení log-normální, což je podpořeno teoretickými předpoklady, avšak v některých dnech a časech vychází lépe normální nebo gamma rozdělení. Vliv bude patrně mít pravidelnost a míra poptávky v daný čas (např. pravidelná ranní špička).

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů