Use of Modern Technologies in Checking the Geometric Parameters of Constructions of the RMD CR
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F22%3APU146421" target="_blank" >RIV/00216305:26110/22:PU146421 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití moderních technologií při kontrole geometrických parametrů staveb ŘSD ČR
Original language description
Tento článek se zabývá moderními měřickými technologiemi založenými na neselektivním sběru prostorových dat při kontrole geometrických parametrů a monitoringu stavebních objektů během výstavby, při přejímání novostaveb a v průběhu záruční doby. Využitelnost těchto technologií na stavbách ŘSD ČR je ošetřena směrnicí generálního ředitele č. 8/2011 verze 3.2: Zásady pro zajištění kontroly geometrických parametrů s využitím 3D měření při realizaci staveb ŘSD ČR [8]. Plošné měření je uvažováno zejména u skupin stavebních objektů SO 100 – pozemní komunikace, SO 200 – mostní objekty a zdi a SO 600 – objekty podzemních staveb. Získaná prostorová data se následně využívají k ověření geometrické přesnosti v rozsahu standardních výběrových kontrol [3]. V případě konstrukce vozovky se jedná zejména o dodržení výšek, tlouštěk a sklonů [4], [5], [6], [7], [14] a [18]. Výsledky podrobných plošných měření dnes lze využít i pro určování proměnných parametrů vozovek [1], [15], [16] a [17] a poruch vozovek [9], [10],
Czech name
Využití moderních technologií při kontrole geometrických parametrů staveb ŘSD ČR
Czech description
Tento článek se zabývá moderními měřickými technologiemi založenými na neselektivním sběru prostorových dat při kontrole geometrických parametrů a monitoringu stavebních objektů během výstavby, při přejímání novostaveb a v průběhu záruční doby. Využitelnost těchto technologií na stavbách ŘSD ČR je ošetřena směrnicí generálního ředitele č. 8/2011 verze 3.2: Zásady pro zajištění kontroly geometrických parametrů s využitím 3D měření při realizaci staveb ŘSD ČR [8]. Plošné měření je uvažováno zejména u skupin stavebních objektů SO 100 – pozemní komunikace, SO 200 – mostní objekty a zdi a SO 600 – objekty podzemních staveb. Získaná prostorová data se následně využívají k ověření geometrické přesnosti v rozsahu standardních výběrových kontrol [3]. V případě konstrukce vozovky se jedná zejména o dodržení výšek, tlouštěk a sklonů [4], [5], [6], [7], [14] a [18]. Výsledky podrobných plošných měření dnes lze využít i pro určování proměnných parametrů vozovek [1], [15], [16] a [17] a poruch vozovek [9], [10],
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů