All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Use of numerical models and modern technologies for the design and optimization of public space in the city

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F22%3APU147646" target="_blank" >RIV/00216305:26110/22:PU147646 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://admin.uzemi.eu/Include/Data/getfile.php?id=725&db=csupuzemi_1" target="_blank" >http://admin.uzemi.eu/Include/Data/getfile.php?id=725&db=csupuzemi_1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití numerických modelů a moderních technologii pro návrh a optimalizaci veřejného prostoru města

  • Original language description

    V dnešní době jsou mikroskopické modely pohybu osob v zahraničí běžně využívány, jak pro posuzování bezpečnosti osob, tak i pro obyčejné chování pěší dopravy. Příkladem mohou být zejména modely evakuace osob ohrožených vzniklým nebezpečím, provozní modely pohybu při veřejných akcích (festivalů, průvodů, vánočních trhů atd.) či modely pohybu osob při přepravě v rámci dopravních uzlů a návazné dopravy. Pro každou tvorbu modelu jsou důležitá kvalitní vstupní data, nevyjímaje modelování pěší dopravy ve veřejném prostoru. Před samotným návrhem řešeného území potřebujeme znát jeho vstupní parametry, jako je počet osob, směrový průzkum, výpočet intenzit na jednotlivých koridorech, kapacity rozptylových ploch atd., které nám mohou sloužit následně jako vstupní data modelu pro analýzu konkrétně řešeného návrhu. I přesto, že žijeme v moderní době, kdy se sdílení dat stalo běžnou denní součástí lidských životů, je velmi složité získat data týkající se osob, provozu města a pěší dopravy v něm. S rozvojem inteligentních měst (Smart Cities) využívající moderní technologie a data ke zvýšení efektivity, ekonomického rozvoje, udržitelnosti a kvality života občanů v městských oblastech se otvírají nové možnosti získání kvalitních vstupních dat pro numerické modelování, které by mohlo vést k symbióze těchto dvou odvětví, ústící v efektivní nástroj pro správu a plánování území měst. Článek se zaměřuje na představení numerického modelování pěších osob a jeho možného využití při návrhu a optimalizaci veřejného prostoru. Postup analýzy kvality pěší dopravy pomocí numerického modelu pěší dopravy je demonstrovaný na konkrétním návrhu revitalizace městského dopravního uzlu Mendlovo náměstí v Brně. Výsledky simulací, jako jsou trajektorie osob, Level of Service (LoS), hustota osob na m2, průměrná rychlost osob, čas zdržení apod., jsou ukazateli, pomocí kterých jsme schopni analyzovat návrh a odhalit v něm tzv. „kritická místa“, zhodnotit budoucí komfort pohybu osob v posuzovaném prostoru, opt

  • Czech name

    Využití numerických modelů a moderních technologii pro návrh a optimalizaci veřejného prostoru města

  • Czech description

    V dnešní době jsou mikroskopické modely pohybu osob v zahraničí běžně využívány, jak pro posuzování bezpečnosti osob, tak i pro obyčejné chování pěší dopravy. Příkladem mohou být zejména modely evakuace osob ohrožených vzniklým nebezpečím, provozní modely pohybu při veřejných akcích (festivalů, průvodů, vánočních trhů atd.) či modely pohybu osob při přepravě v rámci dopravních uzlů a návazné dopravy. Pro každou tvorbu modelu jsou důležitá kvalitní vstupní data, nevyjímaje modelování pěší dopravy ve veřejném prostoru. Před samotným návrhem řešeného území potřebujeme znát jeho vstupní parametry, jako je počet osob, směrový průzkum, výpočet intenzit na jednotlivých koridorech, kapacity rozptylových ploch atd., které nám mohou sloužit následně jako vstupní data modelu pro analýzu konkrétně řešeného návrhu. I přesto, že žijeme v moderní době, kdy se sdílení dat stalo běžnou denní součástí lidských životů, je velmi složité získat data týkající se osob, provozu města a pěší dopravy v něm. S rozvojem inteligentních měst (Smart Cities) využívající moderní technologie a data ke zvýšení efektivity, ekonomického rozvoje, udržitelnosti a kvality života občanů v městských oblastech se otvírají nové možnosti získání kvalitních vstupních dat pro numerické modelování, které by mohlo vést k symbióze těchto dvou odvětví, ústící v efektivní nástroj pro správu a plánování území měst. Článek se zaměřuje na představení numerického modelování pěších osob a jeho možného využití při návrhu a optimalizaci veřejného prostoru. Postup analýzy kvality pěší dopravy pomocí numerického modelu pěší dopravy je demonstrovaný na konkrétním návrhu revitalizace městského dopravního uzlu Mendlovo náměstí v Brně. Výsledky simulací, jako jsou trajektorie osob, Level of Service (LoS), hustota osob na m2, průměrná rychlost osob, čas zdržení apod., jsou ukazateli, pomocí kterých jsme schopni analyzovat návrh a odhalit v něm tzv. „kritická místa“, zhodnotit budoucí komfort pohybu osob v posuzovaném prostoru, opt

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20103 - Architecture engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    ČLOVĚK, STAVBA A ÚZEMNÍ PLÁNOVÁNÍ 15

  • ISBN

    978-80-01-07049-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    244

  • Pages from-to

    174-191

  • Publisher name

    České vysoké učení technické v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Nov 24, 2021

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article