Relationship between vehicle speed and street layout
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU147447" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU147447 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2023.pdf" target="_blank" >https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Závislost rychlosti vozidel na skladbě uličního prostoru
Original language description
Článek se zabývá závislostí mezi rychlostí projíždějících vozidel a skladbou uličního (intravilánového) prostoru. Dále je v článku otevřena diskuse, do jaké míry se chování řidičů vozidel mění v závislosti na použitém typu parkovacího stání. Očekává se, že řidič pojede obezřetněji, respektive pomaleji, v případě návrhu kolmého/šikmého parkování než v případě použití podélného parkovacího stání. Hlavním důvodem je manévr při couvání z kolmého/šikmého stání, kdy řidič v zaparkovaném autě nemá zcela jasný přehled o dění na komunikaci. Závěrem provedené analýzy je návrh optimální skladby uličního prostoru, který jednak přispěje ke zklidnění dopravy a současně zajistí dostatečný komfort pro průjezd či parkování vozidel.
Czech name
Závislost rychlosti vozidel na skladbě uličního prostoru
Czech description
Článek se zabývá závislostí mezi rychlostí projíždějících vozidel a skladbou uličního (intravilánového) prostoru. Dále je v článku otevřena diskuse, do jaké míry se chování řidičů vozidel mění v závislosti na použitém typu parkovacího stání. Očekává se, že řidič pojede obezřetněji, respektive pomaleji, v případě návrhu kolmého/šikmého parkování než v případě použití podélného parkovacího stání. Hlavním důvodem je manévr při couvání z kolmého/šikmého stání, kdy řidič v zaparkovaném autě nemá zcela jasný přehled o dění na komunikaci. Závěrem provedené analýzy je návrh optimální skladby uličního prostoru, který jednak přispěje ke zklidnění dopravy a současně zajistí dostatečný komfort pro průjezd či parkování vozidel.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů