All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Relationship between vehicle speed and street layout

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU147447" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU147447 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2023.pdf" target="_blank" >https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2023.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Závislost rychlosti vozidel na skladbě uličního prostoru

  • Original language description

    Článek se zabývá závislostí mezi rychlostí projíždějících vozidel a skladbou uličního (intravilánového) prostoru. Dále je v článku otevřena diskuse, do jaké míry se chování řidičů vozidel mění v závislosti na použitém typu parkovacího stání. Očekává se, že řidič pojede obezřetněji, respektive pomaleji, v případě návrhu kolmého/šikmého parkování než v případě použití podélného parkovacího stání. Hlavním důvodem je manévr při couvání z kolmého/šikmého stání, kdy řidič v zaparkovaném autě nemá zcela jasný přehled o dění na komunikaci. Závěrem provedené analýzy je návrh optimální skladby uličního prostoru, který jednak přispěje ke zklidnění dopravy a současně zajistí dostatečný komfort pro průjezd či parkování vozidel.

  • Czech name

    Závislost rychlosti vozidel na skladbě uličního prostoru

  • Czech description

    Článek se zabývá závislostí mezi rychlostí projíždějících vozidel a skladbou uličního (intravilánového) prostoru. Dále je v článku otevřena diskuse, do jaké míry se chování řidičů vozidel mění v závislosti na použitém typu parkovacího stání. Očekává se, že řidič pojede obezřetněji, respektive pomaleji, v případě návrhu kolmého/šikmého parkování než v případě použití podélného parkovacího stání. Hlavním důvodem je manévr při couvání z kolmého/šikmého stání, kdy řidič v zaparkovaném autě nemá zcela jasný přehled o dění na komunikaci. Závěrem provedené analýzy je návrh optimální skladby uličního prostoru, který jednak přispěje ke zklidnění dopravy a současně zajistí dostatečný komfort pro průjezd či parkování vozidel.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů