All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The methodology for the use of high-strength composite materials for the repair and reinforcement of asphalt pavements and for maintenance technologies for thin pavement layers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APR38865" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PR38865 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.pko.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/7/2024/07/Metodika_k_vyuziti_vysokopevnostnich_kompozitnich_materialu.pdf" target="_blank" >https://www.pko.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/7/2024/07/Metodika_k_vyuziti_vysokopevnostnich_kompozitnich_materialu.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika k využití vysokopevnostních kompozitních materiálů pro opravy a zesilování netuhých vozovek asfaltovými vrstvami a pro údržbu tenkovrstvými opatřeními

  • Original language description

    Metodika vznikla na základě poznatků získaných v rámci výzkumného projektu TA ČR CK01000033 s názvem „Prodloužení životnosti vozovek krajských a místních komunikací pomocí inovativních asfaltových vrstev s využitím vysokopevnostních kompozitních materiálů“. Cílem metodiky je shrnout, sjednotit a aktualizovat specifikaci pro sklovláknité výztužné kompozitní materiály používané v asfaltových vrstvách. V metodice jsou definovány podmínky pro zabudování výztužných prvků (sklovláknitých geomříží, geokompozitů) do vozovek silnic ve správě krajů a obcí, a jsou uvedeny příklady použití výztužných prvků v závislosti na technologiích oprav vozovek. Metodika představuje inovativní způsoby řešení údržby a oprav silnic.

  • Czech name

    Metodika k využití vysokopevnostních kompozitních materiálů pro opravy a zesilování netuhých vozovek asfaltovými vrstvami a pro údržbu tenkovrstvými opatřeními

  • Czech description

    Metodika vznikla na základě poznatků získaných v rámci výzkumného projektu TA ČR CK01000033 s názvem „Prodloužení životnosti vozovek krajských a místních komunikací pomocí inovativních asfaltových vrstev s využitím vysokopevnostních kompozitních materiálů“. Cílem metodiky je shrnout, sjednotit a aktualizovat specifikaci pro sklovláknité výztužné kompozitní materiály používané v asfaltových vrstvách. V metodice jsou definovány podmínky pro zabudování výztužných prvků (sklovláknitých geomříží, geokompozitů) do vozovek silnic ve správě krajů a obcí, a jsou uvedeny příklady použití výztužných prvků v závislosti na technologiích oprav vozovek. Metodika představuje inovativní způsoby řešení údržby a oprav silnic.

Classification

  • Type

    N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK01000033" target="_blank" >CK01000033: Extend the life-time of regional and local road structures through innovative asphalt layers using high-strength composite materials</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Metodika k využití vysokopevnost

  • Regulation ID

    MD-2899/2024-730/44

  • Technical parameters

    Metodika stanovuje specifikace výrobků (sklovláknitých geomříží a geokompozitů), podmínky pro zabudování do stavby vozovek včetně popisu instalace geosyntetik a konečnou kontrolu kvality na místě. V metodice jsou obsaženy vzorové technologické listy a schématické vzorové příčné řezy s příklady použití sklovláknitých výztužných materiálů v závislosti na technologiích oprav vozovek. Jedná se o inovativní způsob řešení oprav silnic vyvinuté v rámci projektu TA ČR CK01000033.

  • Economical parameters

    Používáním výztužných sklovláknitých kompozitních materiálů při opravách pozemních komunikací dle této metodiky se dosáhne snížení rozsahu oprav a tlouštěk frézování asfaltových vrstev. Lze tak dosáhnout rychlejšího postupu stavebních prací, snížení spotřeby asfaltových směsí, a to za současného prodloužení životnosti prováděných oprav vozovek. Použití výztužných materiálů pro opravy netuhých vozovek umožňuje oddálit stav, kdy je nutná jejich kompletní rekonstrukce. To povede k úsporám finančních prostředků, které jsou každoročně na opravy silnic vynakládány z veřejných zdrojů. Jedná se o nehmotný veřejně přístupný dokument. Dokument bude sloužit pro projektanty, zhotovitele a správce dopravních staveb a je podkladem pro inovaci předpisu TP 147.

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy České republiky – Odbor kosmických aktivit a nových technologií

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů