The methodology for the use of high-strength composite materials for the repair and reinforcement of asphalt pavements and for maintenance technologies for thin pavement layers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APR38865" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PR38865 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.pko.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/7/2024/07/Metodika_k_vyuziti_vysokopevnostnich_kompozitnich_materialu.pdf" target="_blank" >https://www.pko.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/7/2024/07/Metodika_k_vyuziti_vysokopevnostnich_kompozitnich_materialu.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika k využití vysokopevnostních kompozitních materiálů pro opravy a zesilování netuhých vozovek asfaltovými vrstvami a pro údržbu tenkovrstvými opatřeními
Original language description
Metodika vznikla na základě poznatků získaných v rámci výzkumného projektu TA ČR CK01000033 s názvem „Prodloužení životnosti vozovek krajských a místních komunikací pomocí inovativních asfaltových vrstev s využitím vysokopevnostních kompozitních materiálů“. Cílem metodiky je shrnout, sjednotit a aktualizovat specifikaci pro sklovláknité výztužné kompozitní materiály používané v asfaltových vrstvách. V metodice jsou definovány podmínky pro zabudování výztužných prvků (sklovláknitých geomříží, geokompozitů) do vozovek silnic ve správě krajů a obcí, a jsou uvedeny příklady použití výztužných prvků v závislosti na technologiích oprav vozovek. Metodika představuje inovativní způsoby řešení údržby a oprav silnic.
Czech name
Metodika k využití vysokopevnostních kompozitních materiálů pro opravy a zesilování netuhých vozovek asfaltovými vrstvami a pro údržbu tenkovrstvými opatřeními
Czech description
Metodika vznikla na základě poznatků získaných v rámci výzkumného projektu TA ČR CK01000033 s názvem „Prodloužení životnosti vozovek krajských a místních komunikací pomocí inovativních asfaltových vrstev s využitím vysokopevnostních kompozitních materiálů“. Cílem metodiky je shrnout, sjednotit a aktualizovat specifikaci pro sklovláknité výztužné kompozitní materiály používané v asfaltových vrstvách. V metodice jsou definovány podmínky pro zabudování výztužných prvků (sklovláknitých geomříží, geokompozitů) do vozovek silnic ve správě krajů a obcí, a jsou uvedeny příklady použití výztužných prvků v závislosti na technologiích oprav vozovek. Metodika představuje inovativní způsoby řešení údržby a oprav silnic.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK01000033" target="_blank" >CK01000033: Extend the life-time of regional and local road structures through innovative asphalt layers using high-strength composite materials</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Metodika k využití vysokopevnost
Regulation ID
MD-2899/2024-730/44
Technical parameters
Metodika stanovuje specifikace výrobků (sklovláknitých geomříží a geokompozitů), podmínky pro zabudování do stavby vozovek včetně popisu instalace geosyntetik a konečnou kontrolu kvality na místě. V metodice jsou obsaženy vzorové technologické listy a schématické vzorové příčné řezy s příklady použití sklovláknitých výztužných materiálů v závislosti na technologiích oprav vozovek. Jedná se o inovativní způsob řešení oprav silnic vyvinuté v rámci projektu TA ČR CK01000033.
Economical parameters
Používáním výztužných sklovláknitých kompozitních materiálů při opravách pozemních komunikací dle této metodiky se dosáhne snížení rozsahu oprav a tlouštěk frézování asfaltových vrstev. Lze tak dosáhnout rychlejšího postupu stavebních prací, snížení spotřeby asfaltových směsí, a to za současného prodloužení životnosti prováděných oprav vozovek. Použití výztužných materiálů pro opravy netuhých vozovek umožňuje oddálit stav, kdy je nutná jejich kompletní rekonstrukce. To povede k úsporám finančních prostředků, které jsou každoročně na opravy silnic vynakládány z veřejných zdrojů. Jedná se o nehmotný veřejně přístupný dokument. Dokument bude sloužit pro projektanty, zhotovitele a správce dopravních staveb a je podkladem pro inovaci předpisu TP 147.
Certification body designation
Ministerstvo dopravy České republiky – Odbor kosmických aktivit a nových technologií
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů