Tuned Mass Damper (TMD) - Evaluation of the effects on bridge structure behaviour
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU155054" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU155054 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.ebeton.cz/wp-content/uploads/2024-beton-web-uzamceny.pdf" target="_blank" >https://www.ebeton.cz/wp-content/uploads/2024-beton-web-uzamceny.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Laděný hmotnostní tlumič (TMD) - vyhodnocení vlivů na chování mostní konstrukce
Original language description
Komfort chodců, štíhlý subtilní design, minimalizace počtu pevných opěr a v neposlední řadě úspora materiálu. To jsou hlavní důvody pro integraci tlumení kmitání do projektu mostní konstrukce. Cílem je chránit chodce, cyklisty i most před nežádoucím kmitáním či poškozením. Tento článek shrnuje poznatky z návrhu laděných hmotnostních tlumičů, jejich výroby i možnosti optimalizace. Účinnost laděných hmotnostních tlumičů byla ověřena na dvou ocelových lávkách pro pěší v České republice a na Slovensku, konkrétně na lávce přes řeku Svitavu v Bílovicích nad Svitavou a na lávce přes rychlostní komunikaci v Banské Bystrici. Na obou mostních konstrukcích bylo provedeno dynamické měření před a po osazení tlumiče. Sledování shody modálních parametrů bylo zpracováno pomocí provozní modální analýzy (OMA). Součástí vyhodnocení dynamických zkoušek je i odezva na účinky chodců (kritéria pohody) a stanovení logaritmického dekrementu útlumu.
Czech name
Laděný hmotnostní tlumič (TMD) - vyhodnocení vlivů na chování mostní konstrukce
Czech description
Komfort chodců, štíhlý subtilní design, minimalizace počtu pevných opěr a v neposlední řadě úspora materiálu. To jsou hlavní důvody pro integraci tlumení kmitání do projektu mostní konstrukce. Cílem je chránit chodce, cyklisty i most před nežádoucím kmitáním či poškozením. Tento článek shrnuje poznatky z návrhu laděných hmotnostních tlumičů, jejich výroby i možnosti optimalizace. Účinnost laděných hmotnostních tlumičů byla ověřena na dvou ocelových lávkách pro pěší v České republice a na Slovensku, konkrétně na lávce přes řeku Svitavu v Bílovicích nad Svitavou a na lávce přes rychlostní komunikaci v Banské Bystrici. Na obou mostních konstrukcích bylo provedeno dynamické měření před a po osazení tlumiče. Sledování shody modálních parametrů bylo zpracováno pomocí provozní modální analýzy (OMA). Součástí vyhodnocení dynamických zkoušek je i odezva na účinky chodců (kritéria pohody) a stanovení logaritmického dekrementu útlumu.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Beton TKS
ISSN
1213-3116
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2024
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
34-38
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—