All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Simulation of Plain Bearing Behaviour

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F05%3APU53491" target="_blank" >RIV/00216305:26210/05:PU53491 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Simulation of Plain Bearing Behaviour

  • Original language description

    The development and design of modern power units require usage of an advanced calculation methods. On one hand they save time between primary design and functional prototype and on the other hand they enable optimize existing design. For kinematic and dynamic simulations of systems with rigid and flexible parts in automotive industry it is mostly used the multi-body simulation (MBS) software MSC.Adams. For finite element calculation in time and frequency domain as well as for preparing flexible componennts for MBS it is often used the Ansys software. The focus of MBS simulations are not only on displacements, velocities and accelerations of each part and also theirs cross interaction represented by plain bearings. The description of theirs behavior runs from the Reynolds's hydrodynamic equation, which is solved either directly or through databases of non-dimensional reaction forces in a bearing. Approach for the solution is either two- or three dimensional, which comprises also pin mis

  • Czech name

    Simulace chování kluzných ložisek v prostředí deformovatelných těles

  • Czech description

    Vývoj a návrh moderních pohonných jednotek vyžaduje použití vyspělých výpočtových metod. Na jedné straně zkracují dobu mezi prvotním návrhem a funkčním prototypem a na straně druhé umožňují optimalizovat stávající konstrukční řešení. Pro simulaci kinematiky a dynamiky soustav pružných a deformovatelných těles se v oblasti automobilového průmyslu nejvíce používá multi-body systém (MBS) MSC.Adams. Pro výpočty pomocí metody konečných prvků ve frekvenční i časové doméně stejně jako pro přípravu pružných tělles pro MBS se nejčastěji aplikuje systém Ansys. Předmětem zájmu MBS simulací jsou nejen posuvy, rychlosti a zrychlení jednotlivých těles, ale i jejich vzájemná interakce pomocí kluzných ložisek. Popis jejich chování vychází z Reynoldsovy hydrodynamickérovnice, která je buď řešena přímo nebo pomocí databází bezrozměrných reakčních sil v ložisku. Přístup k výpočtu této základní rovnice je dvou- nebo třírozměrný, který zahrnuje i naklápění čepu v ložisku. Volba těchto základních metod výra

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Dynamika tuhých a deformovatelných těles 2005

  • ISBN

    80-7044-688-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    25-32

  • Publisher name

    Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, ÚTŘV

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • Event location

    Ústí nad Labem

  • Event date

    Oct 12, 2005

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article