Simulation of Plain Bearing Behaviour
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F05%3APU53491" target="_blank" >RIV/00216305:26210/05:PU53491 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Simulation of Plain Bearing Behaviour
Original language description
The development and design of modern power units require usage of an advanced calculation methods. On one hand they save time between primary design and functional prototype and on the other hand they enable optimize existing design. For kinematic and dynamic simulations of systems with rigid and flexible parts in automotive industry it is mostly used the multi-body simulation (MBS) software MSC.Adams. For finite element calculation in time and frequency domain as well as for preparing flexible componennts for MBS it is often used the Ansys software. The focus of MBS simulations are not only on displacements, velocities and accelerations of each part and also theirs cross interaction represented by plain bearings. The description of theirs behavior runs from the Reynolds's hydrodynamic equation, which is solved either directly or through databases of non-dimensional reaction forces in a bearing. Approach for the solution is either two- or three dimensional, which comprises also pin mis
Czech name
Simulace chování kluzných ložisek v prostředí deformovatelných těles
Czech description
Vývoj a návrh moderních pohonných jednotek vyžaduje použití vyspělých výpočtových metod. Na jedné straně zkracují dobu mezi prvotním návrhem a funkčním prototypem a na straně druhé umožňují optimalizovat stávající konstrukční řešení. Pro simulaci kinematiky a dynamiky soustav pružných a deformovatelných těles se v oblasti automobilového průmyslu nejvíce používá multi-body systém (MBS) MSC.Adams. Pro výpočty pomocí metody konečných prvků ve frekvenční i časové doméně stejně jako pro přípravu pružných tělles pro MBS se nejčastěji aplikuje systém Ansys. Předmětem zájmu MBS simulací jsou nejen posuvy, rychlosti a zrychlení jednotlivých těles, ale i jejich vzájemná interakce pomocí kluzných ložisek. Popis jejich chování vychází z Reynoldsovy hydrodynamickérovnice, která je buď řešena přímo nebo pomocí databází bezrozměrných reakčních sil v ložisku. Přístup k výpočtu této základní rovnice je dvou- nebo třírozměrný, který zahrnuje i naklápění čepu v ložisku. Volba těchto základních metod výra
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Dynamika tuhých a deformovatelných těles 2005
ISBN
80-7044-688-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
25-32
Publisher name
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, ÚTŘV
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
Oct 12, 2005
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—