MATRIX FORMULATION FOR CALCULATIONS OF WING LOADING DISTRIBUTION
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU62720" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU62720 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
MATRIX FORMULATION FOR CALCULATIONS OF WING LOADING DISTRIBUTION
Original language description
An aeroplane is influenced by wide spectrum of loads during operations. The spectrum of loads is given by flight and landing load cases, mass and operation configurations leading to a great number of load cases that all have to be taken into consideration for loading of an aeroplane. The automation of computation is necessary and cannot be done without modification of the computation methodology. The paper describes the process of wing loading computation using a matrix formulation. This formulation simplifies the solution of complicated and time consuming dynamic loading, caused by numerical methods, and enables the selection of the essential loads in a uniform data basis. Explanation is based on an example of a wing loading. The method, described inthis paper, was successfully applied in the CAE system for aeroplane loading computation, named SAVLE (System for Automation of Load Calculation of Aeroplanes), which was used in Czech aircraft industry during the development of several a
Czech name
FORMULACE MATRIX PRO VÝPOČET ROZLOŽENÍ ZATÍŽENÍ KŘÍDLA
Czech description
Letoun je během provozu ovlivňován širokým spektrem zatížení, které je dáno letovými a přistávacími případy, hmotnostními a provozními podmínkami ,vedoucími k velkému počtu případů zatížení, které všechny musí být vzaty v úvahu při stanovení zatížení letounu. Automatizace výpočtu je nezbytná a nemůže být provedena bez modifikace metodiky výpočtu. Příspěvek popisuje postup výpočtu zatížení křídla využitím maticové formulace. Tato formulace zjednodušuje řešení komplikovaných a časově náročných numerickýchvýpočtů, které umožňují výpočet a výběr rozhodujících případů zatížení ze společné databáze.Popis metody je aplikován na výpočtu zatížení křídla. Popisovaná metoda v tomto příspěvku byla úspěšně aplikována v CAE systému pro výpočet zatížení letounu s názvem SALVE, který je úspěšně používán v českém leteckém průmyslu při vývoji nových letounů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Aerospace Research Centre</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
CD PROCEEDINGS
ISBN
0-9533991-7-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
1-6
Publisher name
Optimage Ltd., Edinburgh, UK
Place of publication
HAMBURG, GERMANY
Event location
Hamburg
Event date
Sep 3, 2006
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—