All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

MATRIX FORMULATION FOR CALCULATIONS OF WING LOADING DISTRIBUTION

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU62720" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU62720 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    MATRIX FORMULATION FOR CALCULATIONS OF WING LOADING DISTRIBUTION

  • Original language description

    An aeroplane is influenced by wide spectrum of loads during operations. The spectrum of loads is given by flight and landing load cases, mass and operation configurations leading to a great number of load cases that all have to be taken into consideration for loading of an aeroplane. The automation of computation is necessary and cannot be done without modification of the computation methodology. The paper describes the process of wing loading computation using a matrix formulation. This formulation simplifies the solution of complicated and time consuming dynamic loading, caused by numerical methods, and enables the selection of the essential loads in a uniform data basis. Explanation is based on an example of a wing loading. The method, described inthis paper, was successfully applied in the CAE system for aeroplane loading computation, named SAVLE (System for Automation of Load Calculation of Aeroplanes), which was used in Czech aircraft industry during the development of several a

  • Czech name

    FORMULACE MATRIX PRO VÝPOČET ROZLOŽENÍ ZATÍŽENÍ KŘÍDLA

  • Czech description

    Letoun je během provozu ovlivňován širokým spektrem zatížení, které je dáno letovými a přistávacími případy, hmotnostními a provozními podmínkami ,vedoucími k velkému počtu případů zatížení, které všechny musí být vzaty v úvahu při stanovení zatížení letounu. Automatizace výpočtu je nezbytná a nemůže být provedena bez modifikace metodiky výpočtu. Příspěvek popisuje postup výpočtu zatížení křídla využitím maticové formulace. Tato formulace zjednodušuje řešení komplikovaných a časově náročných numerickýchvýpočtů, které umožňují výpočet a výběr rozhodujících případů zatížení ze společné databáze.Popis metody je aplikován na výpočtu zatížení křídla. Popisovaná metoda v tomto příspěvku byla úspěšně aplikována v CAE systému pro výpočet zatížení letounu s názvem SALVE, který je úspěšně používán v českém leteckém průmyslu při vývoji nových letounů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Aerospace Research Centre</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    CD PROCEEDINGS

  • ISBN

    0-9533991-7-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    1-6

  • Publisher name

    Optimage Ltd., Edinburgh, UK

  • Place of publication

    HAMBURG, GERMANY

  • Event location

    Hamburg

  • Event date

    Sep 3, 2006

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article